"وانگ يي" وزير امور خارجه چين با "بان کي مون" دبير کل سازمان ملل متحد در نيويورک ديدار و گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا، در اين ديدار که در مقر سازمان ملل متحد برگزار شد دو طرف در خصوص مسائل مربوط به بحران  سوريه وتوسعه کشورهاي جهان با يکديگر به گفتگو پرداختند. 

وزيرامور خارجه چين در ديدار با دبير کل سازمان ملل متحد بر حمايت کشورش از سازمان ملل متحد به عنوان بزرگترين سازمان بين المللي که نقش مهمي  در دفاع از صلح و توسعه در جهان بازي مي کند تاکيد کرد.

وي  با اشاره به سلاح هاي شيميايي سوريه گفت در حال حاضر براي جامعه بين المللي رسيدن  به يک اجماع در سريع ترين زمان ممکن مهم است و براي شوراي امنيت سازمان ملل متحد ارسال يک پيام وحدت داراي اهميت است.

وانگ يي با بيان اين که چين از سازمان منع سلاح هاي  شيميايي حمايت مي کند تا اين سازمان کار خود را منصفانه و حرفه اي ادامه دهد، گفت کشورش تمايل دارد براي شرکت در فرايند بازرسي و نابودي سلاح هاي شيميايي سوريه کارشناساني را  به اين کشور بفرستد.

وزيرامور خارجه چين با اشاره به مسئله توسعه به عنوان موضوع امسال مجمع عمومي سازمان مل متحد، توسعه کشورهاي جهان به ويژه کشورهاي در حال توسعه را مهم توصيف کرد.

وي در ادامه گفت  چين بر اين باور است توسعه پايدار بايد با ريشه کن کردن فقر ادامه پيدا کند.

وزير امور خارجه چين و دبير کل سازمان ملل متحد در اين ديدار  به اوضاع شبه جزيره کره، افغانستان و تغييرات آب و هوايي نيز پرداختند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار