بیماران ام اس، سرطانی کلیوی ، تالاسمی و .. . در دسته بیماران خاص جای دارند و دولت همواره در تلاش است که بخش زیادی از مشکلات درمانی این بیماران را حل کند.

به گزار ش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، بزرگترین مشکلی که بیماران خاص و صعب العلاج با آن روبرو هستند افزایش قیمت دارو طی چند ماه اخیر است. 
داروی بیماران مبتلا به ام اس در مواردی تا بیش از صد درصد هم افزایش داشته است و این مساله باعث شده است تا بیماران در تهیه و استفاده دارو ناتوان بمانند. 

بر اساس این گزارش، افزایش قیمت ارز و قرار گرفتن در شرایط تحریم اقتصادی دلایلی است که از سوی مسئولان سازمان غذا و دارو برای افزایش قیمت دارو اعلام شده است، اما این روزها خبرهای خوشی از کاهش قیمت برخی از داروهای بیماران خاص و صعب العلاج منتشر شده است و به گفته دکتر رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت قیمت داروی بیماران خاص و صعب العلاج از ابتدای مهر ماه کاهش پیدا می کند. 

دکتر رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت  در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: در دولت جدید در حوزه دارو از همان ابتدا پیگیری دو موضوع اساسی در دستور کار قرار داشت که یکی تامین، تدارک و در دسترس بودن داروی بیماران خاص و صعب العلاج بود و دیگری کاهش قیمت دارو و به تبع نرخ ارز بود که امسال شاهد افزایش زیاد قیمت دارو بودیم.

اما خوشبختانه از امروز، دوشنبه (یکم مهر ماه) قیمت داروهای بیماران خاص و صعب العلاج همچون داروهای  بیماران سرطانی ، ام اس و داروهای گران قیمت دیگر  به قیمت سال 91 باز می گردد. 

وی با بیان اینکه لیست داروهای کاهش یافته به سازمان های بیمه گر ارسال شده است، ادامه داد: داروها با نرخ رسمی ارز وارد می شوند و این ارزی که بانک مرکزی تخصیص می دهد از اول امسال تا کنون تغییری نکرده است و امیدواریم تا پایان سال نیز تغییر نکند، بنابر این قیمت داروها نیز تغییر نمی کند و مابه التفاوت قیمت ارز به نرخ سال گذشته 91، توسط اعتبار وزارت بهداشت به سازمان های بیمه گر واریز می شود. 

وضعیت آرام دارویی در نیمه دوم سال 92 (سهم پرداختن بیماران) 

رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در ادامه با بیان اینکه هزاران قلم دارو در کشور تولید می شود و صدها دارو وارد می شود اظهار داشت: دهها شرکت مختلف در حال تولید دارو هستند، وارد می کنند و فرآیند واردات و صادرات دارویی فرآیند دائمی است یعنی ما تولید و واردات دارو داریم و این ها در حال توزیع هستند. 

دکتر دیناروند در پایان خاطر نشان کرد: الحمد الله وضعیت ما نسبت به گذشته بهتر است و امیدوار هستیم در نیمه دوم سال 92 نیز بهتر از نیمه اول باشد، امیدواریم تامین تدارک بیماران بخصوص بیماران صعب العلاج دیگر دچار مشکل و خدشه نشویم.  /ح

برچسب ها: دارو ، ام اس ، وزارت بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار