عمر البشیر رئیس جمهور سودان تاکید کرد:غرب برای رفع تحریم ها از سودان عادی سازی روابط با اسرائیل را به عنوان پیش شرط مطرح کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المیادین:"عمر البشیر" رئیس جمهور سودان در اظهاراتی تاکید کرد:غرب برای رفع تحریم ها از سودان، عادی سازی روابط با اسرائیل و قطع روابط با جمهوری اسلامی ایران و حماس را به عنوان پیش شرط مطرح کرده است.

وی در ادامه تاکید کرد:ما امنيت و ثبات فراگیر را از طریق راه حل سیاسی فراهم خواهیم نمود و هرکس از این کار سرباز بزند گزینه اقدام نظامی پیش روی وی خواهد بود.

رئیس جمهوری سودان که به اتهام کشتار جمعی در ایالت دارفور در غرب سودان تحت تعقیب دیوان بین المللی کیفری قرار دارد، همچنين در اين کنفرانس خبری گفت: حضور در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل حق من است. به آمریکا خواهم رفت و در آنجا هیچکس از من هرگز بازجویی نخواهد کرد، آمریکا قانونی که به آن امکان دهد اقداماتی علیه من انجام دهد، ندارد. آمریکا عضو معاهده رم نیست.

رئیس جمهور سودان تصریح کرد، از طریق مراکش به نیویورک می رود و هتلی را در نیویورک برای اسکان خود و هیئت سودانی رزرو کرده است.
برچسب ها: البشیر ، غرب ، ایران ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار