سيد هاشم حسيني گفت: گراني كاغذ و مشكلات چاپ كتاب در نهادها و ادرات مرتبط با چاپ اثرات معنوي و تاريخي، در از بين رفتن تمايل نويسندگان تاثير گذار است.

سيد هاشم حسيني، نويسنده ي كتاب " دختر كوهستان " در گفتگو با خبرنگار حوزه ي ادبيات باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه با وجود كم شدن توليد كتاب و مشخص نبودن برنامه ي دولت در خصوص خروج از بحران كاغذ و ديگر تمايلي به نوشتن كتاب ندارم.  
 
وي افزود: كتاب هاي قبلي من با توجه به مشكل كاغذ بر اساس تاييد و تمجيد مرحوم فردي از كتاب هايم چاپ شد و تا كنون 6جلد از كتاب هايم با وجود قرار داشتن زير چاپ هنوز چاپ نشده است.  
 
حسيني در خصوص محتواي كتاب "دختر كوهستان" گفت: بعد از جدايي قفقاز از ايران با وجود ظلم زياد به مسلمانان قفقاز و آنان سال ها با رژيم تزارها و روس ها جنگيدند اين كتاب با گذري به مسايل سياسي اين جنگ و با محوريت شخصيت هاي داستان به ويژه دختر كوهستان مسايل قفقاز با نگاهي عميق بررسي مي كند.  
 
وي ادامه داد: اين كتاب داستان جدايي قفقاز و داغستان از ايران بر محور قرار دارد تركمان چاي و دسيسه ي تصرف خليج فارس را روايت مي كند زيرا با جدا كردن قفقاز بعنوان يكي از شهرهاي استراتژيك و بزرگ ايران و ضربه زدن به ايران را دانستند.  
 
حسيني افزود: برنامه ي روس ها تضعيف ايران در دوران حكومت خودشان بلشويك ها با در اختيار گيري منافع و منابع ايران براي غارت، ضربه و استثمار ايران بود.  
 
وي خاطر نشان كرد: قيام مردم يك منطقه مانند مسلمانان قفقاز را مي توان با توجه به بهره برداري از منابع و اسناد، مستندات و واقعيات آن در ادبيات  داستان گنجاند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار