در حال حاضر میزان آلاینده های ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون است که این شرایط برای افراد حساس شرایط هوایی ناسالمی محسوب می شود.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران؛ براساس اطلاعات بدست آمده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران میزان غلظت آلاینده های منواکسید کربن ذرات معلق کمتر از ده میکرون ذرات معلق کمتر از  دو و نیم میکرون نسبت به روز گذشته افزایش داشته است اما از میزان غلظت آلاینده های دی اکسید گوگرد و ازن کاسته شده است.
 
ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده  شاخص کیفیت هوا نیز هم اکنون از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا در شرایط تا سالم برای افراد حساس است و به دلیل اینکه شاخص کیفیت هوا برای آلاینده دی اکسید نیتروژن عدد بالای 20 را در نظر گرفته است در تحلیل و پیش بینی ایستگاه هایی که مقدار اطلاعات کمتر از 200 می باشد منظور نمی گردد.
 
به گزارش هواشناسی و پیش بینی های انجام شده آسمانی صاف همراه با وزش را خواهیم داشت که انتظار می رود با این شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای افراد حساس باقی بماند
به دلیل وجود آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون افراد حساس مشکلاتی مانند علائم تنفسی در افراد حساس تشدید بیماری های قلبی و ریوی مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی و افراد مسن بروز پیدا می کند.

در آخر توصیه می شود افراد حساس که مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی هستند سالمندان و کودکان از فعالیت های طولانی مدت در فضای باز جلوگیری کنند./ع2
برچسب ها: آلاینده ، ذرات ، میکرون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.