مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري فارس گفت: ورود دامداران بدون پروانه چرا به مراتع استان براي استفاده از پس‌چر مزارع يا مراتع ممنوع است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، بردبار از ادارات منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان‌هاي كوچ‌رو استان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه ظرفیت مازاد دام بر مرتع در سطح مراتع، بر اساس قوانین، جريمه‌اي معادل 800 هزار ريال به‌ازاي هر راس دام را براي متخلفان اجرايي كنند.

وی با بیان اینکه اداره‌هاي منابع طبيعي و آبخيزداري مي‌توانند در صورت تكرار تخلف از سوي دامداراني كه به واسطه ورود غيرمجاز دامهايشان به مراتع، جريمه نقدي شده‌اند، پروانه چرای دامدار را باطل و متخلف را برای بررسی بیشتر به مقامات قضایی استان ارجاع دهند.

مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري فارس ادامه داد: به همراه داشتن پروانه چراي قشلاقي معتبر و نيز قراردادهاي اجاره پس‌چر مزارع برای ارائه به گروههای كنترلي در طول مسير كوچ ضروري است.

بردبار با اشاره به استقرار اکیپ‌هاي كنترلي ویژه در مبادی ورودی استان فارس با هدف جلوگیری از عبور کامیون‌ها و ورود زودتر از موعد يا بدون مجوز به مراتع ییلاقی استان از همكاري پليس راه و عوامل استانداري و دستگاه قضايي، قدرداني كرد../س

برچسب ها: دامداران ، ورود ، ممنوعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.