معاون امور زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی ایلام گفت: توجه جدی به شرایط اقتصادی،‌ اجتماعی و فرهنگی در پیشگیری از وقوع جرم بسیار ضروری است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، علی حسنوند در جلسه پیشگیری از وقوع جرم اظهار کرد: هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم و افزایش امنیت در جامعه باید به صورت علمی و تخصصی صورت گرفته و با با برنامه‌ریزی، سازماندهی و هماهنگی همه دستگاه‌ها پیگیری شود.

وی افزود: اگر نظارت و کنترل بر اقدامات انجام شده از مسیر تخصصی صورت گیرد، ایجاد نظم اجتماعی، کاهش جرائم، پیشرفت و توسعه جامعه را در پی خواهد داشت.

حسنوند با بیان اینکه افزایش وقوع جرم در جامعه علاوه بر احساس ناامنی صدمات مستقیم به فرد و جامعه وارد می‌کند، خاطرنشان کرد: بررسی، شناخت و ارزیابی خطر وقوع جرم و انجام اقداماتی برای رفع و جلوگیری از آن احتمال ارتکاب جرم را کاهش خواهد داد.

معاون امور زندان‌های استان پیشگیری از وقوع جرم را مؤثرترین و بهترین راه مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی دانست و تصریح کرد: با مجازات به تنهایی نمی‌توان با وقوع جرم مبارزه کرد، بلکه برای اینکه شیوه‌های پیشگیری از وقوع تبهکاری را شناسایی و کنترل کرد باید به راه‌حل‌های علمی و منطقی مراجعه شود.

وی با اشاره به تاثیر شرایط اقتصادی،‌ اجتماعی و فرهنگی در وقوع جرم اضافه کرد: باید به این مسائل مهم به ویژه شرایط اقتصادی برای پیشگیری از وقوع جرم توجه جدی کرد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: ایلام ، جرم ، مجازات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.