فرماندار شهرستان دماوند گفت: آثار باستانی و تاریخی یک کشور بخشی از هویت مردم آن کشور است که باید در حفظ و حراست از آن کوشید.

"سعید افشارنادری" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به قابلیت ها و پتانسیل های موجود این شهرستان در بخش های گردشگری و آثار باستانی، افزود: شهرستان دماوند از جمله شهرستان های استان تهران است که اگرچه زیرساخت ها و امکانات لازم را در حمایت از گردشگران ندارد ولی با توجه به شرایط آب و هوایی و نیز ظرفیت های منطقه، همواره مورد توجه بوده است.

وی بیان کرد: شهرستان دماوند از نظر نرم افزاری به دلیل نزدیک بودن به پایتخت مورد توجه گردشگران و مسافران بوده ولی نبود امکانات سخت افزاری همواره این شهر را به لحاظ پیشرفت در حوزه گردشگری، آسیب پذیر کرده است.

افشارنادری خاطرنشان کرد: دریاچه تار، منطقه گردشگری چشمه اعلاء، آثار تاریخی همچون مسجد جامع، برج یادمان شبلی، امامزادگان منطقه و ... از جمله آثار باستانی و تفریحی دماوند هستند که به دلیل عدم حمایت در بخش گردشگری و باستانی، توسعه ایی نداشته است.

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند یکی از اقدامات لازم در حفظ آثار تاریخی و گردشگری دماوند را حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی دانست و گفت: دولت شرایط کافی و لازم را برای تامین زیرساخت های لازم در بخش توریستی و گردشگری ندارد که لازمه رشد و توسعه در این حوزه، حمایت از سرمایه گذاران است.

وی تعیین و تکلیف برخی از پروژه های نیمه تمام میراث فرهنگی و گردشگری در منطقه همچون چشمه اعلا را ضروری خواند و بیان کرد: چند سالی است که منطقه بالادستی مجموعه گردشگری چشمه اعلا به یه سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شده در حالی که هیچ اقداماتی برای توسعه منطقه صورت نگرفته که این مهم نیازمند پیگیری میراث فرهنگی است.

این مقام مسوول حفظ و حراست از آثار باستانی و تاریخی را نیز از دیگر موضوعات مورد توجه توسط میراث خواند و گفت: شهرستان دماوند از جمله شهرستان های استان و حتی کشور است که دارای آثار باستانی و تاریخی فراوانی می باشد که باید برای حفظ این آثار ارزشمند کوشید./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.