يک مقبره قديمي مربوط به دو هزار و ششصد سال پيش از ميلاد مسيح که احتمالا متعلق به يک شاهزاده تمدن اتروسک بوده است، در کاوشهاي باستان شناسان در يک گورستان قديمي در مرکز ايتاليا کشف شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، يک مقبره قديمي مربوط به دو هزار و ششصد سال پيش از ميلاد مسيح که احتمالا متعلق به يک شاهزاده تمدن اتروسک بوده است، در کاوشهاي باستان شناسان در يک گورستان قديمي در مرکز ايتاليا کشف شد.

اين مقبره قديمي که مربوط به تمدن اتروسک بوده در گورستان داگاناکسيا در منطقه تارکوئينيا در مرکز ايتاليا کشف شده و به گفته باستان شناسان دست نخورده باقي مانده است.

در کاوش هاي باستاني در اين گورستان که به طور مشترک توسط يک گروه از باستان شناسان دانشگاه تورين و يک گروه از کارشناسان مرکز آثار باستاني اترورياي جنوبي صورت گرفته، استخوان هاي انسان  و اشياي متعددي از قبيل سلاح و جواهر آلات کشف شده است. کاوشها و جستجوهاي باستان شناسان در اين گورستان قديمي هنوز ادامه دارد.

اتروريا نام منطقه‌اي بوده ‌است در مرکز ايتالياي کنوني و در برگيرنده بخش‌هايي است که امروزه به نام توسکاني، لاتيوم، اميليا-رومانيا و اومبريا شناخته ‌مي‌شوند.

الساندرو ماندولسي، استاد دانشگاه تورين که در زمينه تمدن اتروسک تخصص دارد، گفت مقبره قديمي کشف شده تقريبا دست نخورده است.  در اين مقبره اجساد چند نفر که احتمالا از اعضاي يک خانواده بلند پايه تمدن اتروسک بوده اند، دفن شده است. 

کارشناسان  تارکوئينيا را به عنوان يکي از پايتخت هاي تمدن اتروسک و يکي از زيباترين شهرهاي عهد عتيق مي دانند. 

مائورو مازولا، شهردار تارکوئينيا کشف  اين مقبره بسيار قديمي را در اين شهر خبري خوشحال کننده توصيف کرد.  شهردار تارکوئينيا تاکيد کرد ما از اين کشف مهم در شهرمان بسيار خوشحال هستيم و از ادامه کاوشهاي باستاني حمايت مي کنيم چرا که هر کشف باستاني که در منطقه صورت مي گيرد به توسعه صنعت گردشگري و همچنين ارتقاي فرهنگي و اقتصادي منطقه کمک مي کند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از رم، اِتروسک تمدني با تبار غير هندواروپايي است که تا ميانه هاي سده اول پيش از ميلاد در شبه‌جزيره ايتاليا دوام داشت و همزمان با شکوفايي جمهوري روم ناپديد گرديد. ريشه و تبار اتروسکي‌ها نامعلوم است ولي از شواهد باستان شناسي اين گونه بر مي آيد که اتروسکي ها از آناتولي به ايتاليا مهاجرت کرده‌اند. برخي باستان شناسان اتروسکي ها را به باسک هاي اسپانيا ربط مي‌دهند. هيچ متن ادبي، مذهبي يا فلسفي از اين قوم به مورخان نرسيده و تقريباً همه دانسته هاي موجود درباره اين تمدن از کاوشهاي باستان شناختي سرچشمه مي گيرد./ي2
برچسب ها: کشف ، قبر ، ایتالیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار