تعصب حزبي و مشکلات عميق اقتصادي، آمريکا را در آستانه بحران مالي ديگري قرار داده است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزيره، دو حزب سياسي آمريکا درباره اختصاص هزينه‌ها و ميزان اخذ وام براي پرداخت بدهي‌ها باهم اختلاف دارند.

هردو طرف پيش بيني مي‌کنند اگر اين اوضاع ادامه يابد مي‌تواند به رکود دوباره در آمريکا منجر شود. در 2 سال گذشته اين ششمين بار است که 2 حزب کنگره، کشور را در وضعي قرار مي‌دهند که اگر بودجه تاييد نشود بدهي‌ها نيز پرداخت نخواهند شد.

جمهوري خواهان مي‌دانند بودجه تصويب شده آنها در سناي تحت کنترل دموکرات‌ها تصويب نخواهد شد اما همچنان ادعا مي‌کنند که پيروز شده‌اند.

در حال حاضر اگر اعضاي کنگره تا پايان سپتامبر بودجه را تصويب نکنند، برخي از کارهاي دولت متوقف و برخي ديگر دچار کندي خواهد شد.

چند هفته ديگر کنگره بايد با افزايش سقف بدهي‌ها موافقت کند اما جمهوري‌خواهان بدون گرفتن امتياز موافقت نخواهند کرد و دموکرات‌ها هم مي‌گويند که تسليم نخواهند شد و در اين صورت امکان دارد آمريکا نتواند بدهي‌هايش را پرداخت کند.

لازم به ذکر است در گذشته هر بار جمهوري خواهان در آخرين دقايق با نظر دموکراتها موافقت مي‌کردند، اين امر منجر به پايين آوردن بهره بانکي تمام مي‌شد؛ در حاليکه بسياري از اقتصاددانان معتقدند اين کار باعث کندي روند بهبود اقتصادي مي‌شود و تاثير مثبتي نداشته و نتوانسته است جلوي تکرار وقايع گذشته را بگيرد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: بحران ، مالی ، کنگره ، آمریکا ، رکود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار