رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي همدان گفت: هيئت تجاري هرات افغانستان با هدف گسترش روابط اقتصادي به همدان سفر كرده است.


به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ سيد مجيد موسوي در ديدار هيئت تجاري و سفير كبير جمهوري اسلامي افغانستان در ايران با استاندار همدان افزود : مشتركات تاريخي، فرهنگي و خويشاوندي دو ملت بزرگ ايران و افغانستان در طول سده‌ها موجب قرابت و نزديكي اين دو ملت به هم شده است.
وي با بيان اينكه فعاليت‌هاي اقتصادي دو كشور در زمينه‌هاي مختلف به بالاترين سطح رسيده است، ادامه داد: وجود استعدادهاي اقتصادي در هر دو كشور اعم از معادن غني، صنايع و نيروي كار جوان و تحصيلكرده در افزايش روابط بين دو كشور بسيار مؤثر است.
رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي همدان با اشاره به اينكه اتاق بازرگاني ايران به افغانستان نگاه ويژه و خاصي دارد، تصريح كرد: اتاق بازرگاني ايران به دنبال گسترش و تثبيت امور اقتصادي با افغانستان است.
وي ابراز داشت: اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي همدان براي گسترش روابط تجاري و آشنايي با استعدادهاي اقتصادي هرات در دي‌ماه سال 90 به اين شهر سفري انجام داد كه فصلي نو در روابط بين همدان و هرات ايجاد شد.
موسوي اذعان كرد: اتاق تجارت و صنايع هرات نيز با هدف پيگيري توافقات گذشته و تبيين و تدوين روابط اقتصادي آينده به همدان سفر كرده است.
وي خاطرنشان كرد: هيئت افغاني از برخي صنايع مستقر در همدان بازديد كرده و مذاكرات بيشتري براي توسعه روابط اقتصادي، صنعتي، تجاري و كشاورزي بين دو شهر را انجام خواهيم داد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.