دوران هشت سال دفاع مقدس، یکی از ماندگاترين رويداد تاريخ ايران محسوب مي‌شود که وظیفه ما حکم می کند این میراث معنوی را حفظ و به آیندگان انتقال دهیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پایگاه مقاومت بسیج علی ابن ابیطالب (ع) اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان تهران صابر رهبری فرمانده  پایگاه مقاومت بسیج  با بیان این خبر افزود : دوران هشت سال دفاع مقدس، یکی از ماندگاترين رويداد تاريخ ايران محسوب مي‌شود که وظیفه ما حکم می کند این میراث معنوی را حفظ و به آیندگان انتقال دهیم.
 
وي ادامه داد: رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمن ايستادگي کردند و اجازه ندادند که ذره‌اي از خاک کشور به دست بيگانگان بيفتد .وی از خودگذشتگي، ايثار،‌ شهامت و شجاعت را از مهم‌ترين خصايص رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: نسل امروز نيز بايد از رزمندگان اسلام درس عبرت گرفته و با بهره‌گيري درست از خصوصيات اخلاقي آنان از کشور دفاع کرده و در صحنه ديگري به مبارزه با دشمن بپردازند.
 
رهبری در ادامه داد: دشمن هر چه تلاش کند نمي‌تواند به اهداف خود که همانا ضربه زدن به انقلاب و نظام اسلامي دست پيدا کند، چرا که ايران اسلامي داراي جواناني غيور و غيرتمند است که دشمن توانايي مقابله با اين سيل خروشان را ندارد.
 
وی با با اعلام اين که بايد در هفته دفاع مقدس تلاش خود را براي انتقال آرمان‌هاي رزمندگان اسلام و شهدا به نسل امروز دو چندان کنيم تاکيد کرد: برگزاري نشست‌هاي تخصصي، همايش‌ها و برنامه‌هاي فرهنگي با حضور رزمندگان اسلام و بيان خاطرات آن دوران مي‌تواند ما را به اهداف نزديک‌تر سازد.
 
اين مقام  مسوول در ادامه سخنان خود بر ترويج فرهنگ ايثار و از خودگذشتگي در بين نسل امروز تاکيد کرد و گفت: انتقال اين مهم به عنوان يک ارزش بايد در بين نسل امروز نهادينه شود.
 
رهبری در  ادامه گفت : با توجه به نگاه ويژه مقام معظم رهبري به جبهه‌هاي غرب و شمال غرب کشور، کارواني زيارتي در قالب راهيان نور توسط اين اداره ‌کل به منظور ترويج و نشر فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس و يادآوري حماسه‌ها و ايثارگري‌هاي رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس( در قالب راهیان نور ) به اين مناطق اعزام می شود.  
 
 
 
 
 
فرمانده پایگاه مقاومت بسیج ، اظهار داشت: گردشگري دفاع مقدس یکی از مهم‌ترين ظرفيت‌هاي موجود در کشور  است.
وي با بيان اين که در کشور ظرفيت‌هاي مهمي در حوزه دفاع مقدس وجود دارد، افزود: بايد بستري آماده شود تا گردشگران و علاقه‌مندان به حوزه‌هاي دفاع مقدس از اين ظرفيت بيشترين بهره را ببرند. ودر همین راستا اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری استان تهران در نظر دارد که با همکاری آژانس های مسافرتی برگزاری تورهای مناطق جنگی را توسعه ببخشد. 
وی  نياز امروز جوامع اسلامي، انتقال فرهنگ ايثار، پايداري و مقاومت است که بايد اين ارزش‌ها و مفاهيم به دور از روش‌هاي کليشه‌اي و زودگذر نهادينه شود.
وی با اشاره به اینکه امروز پاسداشت يادگارهاي دفاع مقدس و انتقال آن از نسلي به نسل ديگر با توسعه گردشگري جنگ در سطح کشور امکان‌پذير است افزود :گردشگری جنگ و رونق آن یکی از مباحث مهم گردشگری است که باید به آن توجه ویژه ایی داشت.
 رهبری اشاره ایی نیز به برنامه های اداره کل میراث فرهنگی استان تهران در هفته دفاع مقدس داشت افزودد : کوهپیمایی و صعود به ارتفاعات و مناطق نمونه گردشگری استان تهران ، قبار رویی مزارع شهدا ، دیدار با جانبازان ،افتتاح چند کمپینگ گردشگری ، مجتمع بین راهی و سفرخانه سنتی و... از جمله برنامه های این اداره کل می باشد.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار