"گرث پورتر" تاريخ دان و روزنامه نگار محقق در آمريکا گفت: تا جايي که من مي دانم، ايران هرگز اقدامي در جهت ساخت سلاح اتمي انجام نداده ولي اين اوباما است که هرگونه تعامل جدي ديپلماتيک در قبال ايران را کنار گذاشته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشا تودي، پورتر درباره موضع کاخ سفيد براي گفتگو با ايران به شرط اثبات صلح آميز بودن برنامه اتمي اين کشور گفت ما پيشتر و زماني که رئيس جمهور اوباما به تازگي به رياست جمهوري برگزيده شده بود، در اين چرخه قرار داشتيم. وي خود را متعهد به تماس ديپلماتيک کرده بوديم ولي اکنون مي بينيم که سياست وي با آنچه که پيشتر براي مردم دنيا ارائه کرده بود متفاوت است؛ وي در واقع خود را متعهد به رسيدن به توافق با ايران نمي داند و هرگونه تعامل جدي ديپلماتيک را نيز کنار گذاشته است. 

پورتر که کتابي نيز درباره برنامه اتمي ايران نگاشته است ادامه داد براساس بيانيه هايي که در حال حاضر کاخ سفيد منتشر کرده است، گفتن اين مساله دشوار است که آيا تغييري در سياست هاي کاخ سفيد در قبال ايران ايجاد شده است يا نه، يا اينکه يک آشتي بخصوص در رابطه با تحريم هاي اقتصادي ايران ايجاد مي شود يا نه. اين موضوع بايد روي ميز باشد و تحريم هاي اقتصادي هم.

پورتر درباره دکتر روحاني گفت روحاني متفاوت است و سابقه برنامه اتمي ايران نيز کاملا روشن است. 

پورتر گفت شکي نيست که برنامه اي براي توليد سلاح اتمي توسط ايران صورت نگرفته است. تا جايي که من مي دانم، موضوع فقط عدم شفافيت درباره برخي کارها است.
برچسب ها: اوباما ، ایران ، تعامل ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار