مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش بینی کرد: در صورتی که هفت هزار هکتار از اراضی استان به کشت کلزا اختصاص یابد، سال آینده 20 هزار تن کلزا در استان کرمانشاه تولید شود.




مهندس اسماعیل پرویزی فر در گفت و گو با گروه استاها باشگاه خبرنگاران منطقه کرمانشاه، گفت: سال گذشته سه هزار و 200 هکتار از اراضی استان کرمانشاه به کشت کلزا اختصاص یافت و بر اساس آمار‌های موجود هفت هزار و 200 تن کلزا در استان کرمانشاه تولید شده است.

به گفته مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، بر اساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته امسال 10 هزار هکتار از اراضی استان بایستی به کشت کلزا اختصاص یابد که تاکنون قرار‌دادهای مربوط به سه هزار و 200 هکتار آن بسته شده ‌و 740 هکتار نیز زیر کشت کلزا رفته است.

وی ابراز امیدواری کرد: 80 درصد این رقم عملیاتی شود که در این صورت امسال هفت تا هشت هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت کلزا خواهد رفت.

پرویزی فر افزود: در صورتی که بر اساس پیش بینی‌های انجام گرفته هفت هزار هکتار از اراضی استان به کشت کلزا اختصاص یابد، پیش بینی می‌شود سال آینده 20 هزار تن کلزا در استان کرمانشاه تولید شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برپایی کلاس‌های آموزشی در راستای آشنایی کشاورزان با این کشت و مزایای آن در مرداد ماه سال جاری سخن گفت.

وی سپس به قیمت نسبتا خوب کلزا اشاره و خاطرنشان کرد: کلزا محصولی است که در صورت تناوب با گندم تاثیر مثبتی بر عملکرد گندم سال بعد از آن خواهد داشت، به این معنا که در صورت تناوب کلزا با گندم محصول گندم مزرعه در سال بعد شاهد افزایش عملکرد خواهد شد.

به گفته پرویزی فر، کشت کلزا نقش مهمی در کنترل آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز نیز دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کشت کلزا به آب کمی نیاز دارد، کشت آن را کشتی مناسب و منطقی دانست.

پرویزی فر متوسط عملکرد کلزا در استان کرمانشاه را یک تن و 900 کیلوگرم در هکتار دانست و گفت: با اندکی توجه زارعان این رقم به سادگی به شش تا هفت تن خواهد رسید. /ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.