مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه، گفت: برابر ماده 59 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، آن دسته از کارکنان دستگاه هایی که مشمول قانون تامین اجتماعی می باشند، از هر جهت از جمله شرایط بازنشستگی و سایر مزایا نیز تابع این قانون و اصلاحات آن می باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

کیومرث فلاحی گفت : تمامی دستگاه های اجرایی که دارای کارکنان مشمول قانون تامین اجتماعی می باشند، بر اساس ماده 59 قانون برنامه پنجم توسعه نسبت به پرداخت حق بیمه اضافه کاری کارکنان خود بمنظور برخورداری آنان از مزایای مقرر در قانون تامین اجتماعی و تاثیر آن در زمان برقراری حقوق بازنشستگی و پاداش پایان خدمت اقدام نمایند.

وی افزود: با توجه به صراحت بند 5 ماده 2 و ماده 30 قانون تامین اجتماعی مبنی بر تلقی اضافه کاری ساعتی بعنوان حقوق، مزایا و مزد و کسر حق بیمه از وجوه مذکور و احتساب آن در حقوق بازنشستگی و پاداش پایان خدمت، کسر حق بیمه از اضافه کار ساعتی کارکنان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی صحیح و قانونی بوده و فاقد اشکال می باشد.

فلاحیدر تشریح بند 5 ماده 2 و ماده 30 قانون تامین اجتماعی اضافه کرد: در بند 5 ماده 2 قانون تامین اجتماعی بصراحت آمدهکه مزد، حقوق یا کارمزد در این قانون شامل هرگونه وجوه و مزایای نقدی یا غیر نقدی مستمر است که در مقابل کار، به بیمه شده داده می شود.

ماده 30 قانون تامین اجتماعی نیز کارفرمایان را موظف می کند که از کلیه وجوه و مزایای مذکور بند 5 ماده 2 این قانون حق بیمه مقرر را کسر و به اضافه سهم خود به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نمایند./ز

برچسب ها: کرمانشاه ، مشمول ، کسر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۲ تير ۱۳۹۳
با سلام.اگر به درستی برسی گردد مشاهده خواهید کرد که قانونگذار به صراحت از استمرار مزایا و یا حقوق صحبت به میان آورده اند حال آنکه اضافه کاری از این ویژگی برخوردار نمی باشد لذا به نظر بنده کسر حق بیمه اضافه کاری امری است خلاف قانون ذکر شده