رئيس جمهور ترکيه که براي شرکت در اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورک به سر مي برد ، در گفتگو با خبرنگاران رسانه هاي ترکيه که وي را در سفر به نيويورک همراهي مي کنند، به تحسين ايران پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه زمان چاپ ترکيه، عبدالله گل، گفت: ايران دولتي ريشه دار است. سياست خارجي ايران نيز بسيار ريشه دارد. بايد خاطر نشان کنم که ايران ديپلمات هاي لايق و زبده اي دارد. بي ترديد با انتخاب حسن روحاني به رياست جمهوري دوران جديدي در ايران آغاز شده است. سوابق روحاني و سخنان وي همچنين انتصاباتي که وي انجام داده است همگي اين موضوع را تاييد مي کند. مهمترين نشانه اين موضوع انتصاب جواد ظريف به سمت وزير امور خارجه است. من ظريف را از نزديک مي شناسم. ديگر انتصاب ها را نيز از نزديک دنبال مي کنيم. در ايران دوره سياست متفاوتي آغاز شده است که من آن را مثبت ارزيابي مي کنم.
 
رئيس جمهور ترکيه افزود : بايد منتظر باشيم و ببينيم روند تغيير در ايران تا کجا ادامه مي يابد.دولت جديد از اصول اساسي نظام جمهوري اسلامي فاصله نخواهد گرفت. اما مي توانم پيش بيني کنم که ايران در سياست هاي خود انعطاف بيشتري نشان خواهد داد و از گفتگو استقبال خواهد کرد.

"عبدالله گل" در پايان گفت:‌ ايران کشوري واقع بين است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار