معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: وجود جانوران مفيد خاک، تخمير مواد آلی، بهبود بافت و افزایش باروری خاک شده و به همين دليل فرسايش خاک کاهش یافته و تنوع زيستی خاک افزايش می یابد.

ایوب ایرانی فام در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ضمن اشاره به خوش طعم تر بودن تولیدات ارگانیک افزود: محصولات ارگانیک خوشمزه و خوش طعم تَر بوده و یکی از دلایل آن این است که محصولات ارگانیک پس از برداشت در مدت زمان کمتری بدست مصرف کننده رسیده و تازه تر میباشند.

وی تشریح کرد: گیاهان تولید شده به روش ارگانیک سالم تَر بوده و به عنوان غذاهای خوشمزه تر برای تغذیه انسان و حیوانات می تواند به کار رود.

ایرانی فام با اشاره به حفظ چرخه آب در کشاورزی ارگانیک ادامه داد: کشاورزي ارگانيک با اکولوژي هماهنگ است و باعث تثبيت بافت خاک، حفظ چرخه آب، چرخه کربن، چرخه مواد غذايي و آلودگي کمتر زمين است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: در مورد خاک نيز در کشاورزي ارگانيک از کمترين شخم، کودهاي بيولوژيکي، تناوب کشت مناسب، گياهان پوششي و... استفاده مي شود.

وی ضمن بازگو نمودن روش های باروری خاک در این سیستم کشاورزی اظهار داشت: براي باروري خاک در کشاورزي ارگانيک از کمپوست، کودها ي حيواني و کودهاي آلي نيز استفاده مي شود.

ایرانی فام تاکید کرد: ارزش غذایی بالاتری دارند و میزان ویتامین ث، کلسیم، منیزیم، آهن و فسفر در مواد غذایی ارگانیک بیشتر است./ز

 

برچسب ها: کشاورزی ، ارگانیک ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.