موید حسینی صدر نماینده مردم شهرستان خوی وچایپاره درمجلس شورای اسلامی ،امنیت پایدار در مرزها را نماد اقتدار دولت و ملت ایران دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ،

حسینی صدرگفت:گمرگ رازی از کمبود امکانات رنج می‌برد و مسئولان استانی برای فعال شدن این گمرک و افزایش فعالیت‌های آن باید هرچه زودتر وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: امروز شرایط برای تکمیل زیرساخت‌های مناطق و روستاهای مرزی و توسعه مناطق عشایری فراهم شده است که نیاز به توجه بیشتر مسئولان و تخصیص اعتبارات دارد.

دکتر صدر که در بازدید از مرز رازی بسته شدن بازارچه را دیده و بشدت از این مساله خشمگین بود، گفت: تا زمانیکه من نماینده مردم باشم، تا زمانیکه صدایم بگوش مردم می رسد، هرگز نخواهم گذاشت که مرز رازی را ببندند

دکتر صدر از برخوردهای سلیقه ای در بازارچه مرزی نیز انتقاد نمود و گفت: بازارچه مرزی و مرز رازی برای این بوجود آمده که تجار و بازاریان و حتی مردم عادی منطقه بتوانند با صادرات و واردات کالاهای مجاز امرار معاش کنند و توسعه و رونق اقتصادی را شکل بدهند، همه اجناس تولید داخلی که بر اساس قانون صادرات آنها مجاز است باید مبادلات آنها در این مرز انجام بگیرد و قانون گمرک جمهوری اسلامی در مرز اجرا گردد نه اینکه برخورد سلیقه ای انجام شود.

وی همچنین در این مورد افزود: از این مرز تجار و بازرگانان باید صادرات و واردات انجام دهند اما اولویت با مردم منطقه است با مردمی که می خواهند با صادرات و واردات کالاهای اندک با توجه به سرمایه خود امرار معاش کنند، سنگ اندازی در مقابل آنها را من نمی توانم قبول کنم. با توجه به اینکه منطقه قطور کوهستانی و غیر قابل کشاورزی است، باید برای قطع کردن ریشه های قاچاق کالا به این مردم امکان بدهیم که از طریق مبادلات مرزی امرار معاش بکنند.

وی درپایان سخنان خود اتمام آسفالت جاده خوی- قطور- رازی را به مردم منطقه تبریک گفت و اضافه نمود: قطور در پیشانی کشورمان قرار دارد، باید بیش از تمام مناطق به اینجا توجه کنیم. تا مسافران کشورهای خارجی در هنگام ورود به ایران ببینند که جمهوری اسلامی به تمام نقاط ایران حتی به مناطق صفر مرزی خدمات رسانی کرده است. در این منطقه باید درمانگاه شبانه روزی، محل های اقامتی و توریستی و سایر امکانات ایجاد گردد.

غلامحسین عماری فرماندار خوی نیز در این مراسم گفت: با تلاش نماینده خوی و استاندار آذربایجان غربی به جاده قطور اعتیار ویژه اختصاص یافت که اکنون آسفالت این جاده به اتمام رسیده است و تنها اجرای سه پل غیرهمسطح باقی مانده است./س

برچسب ها: خوی ، کشور ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.