معاون ارتقای پیشگیری سلامت شهرداری تهران از تشریح برنامه های این سازمان به مناسبت استقبال از مهر و توزیع رایگان بسته های سلامت به مدارس خبر داد.

مهدی امیری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشریح این خبر با اشاره به اجرای طرح استقبال از مهر با عنوان بازباران از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران  و عملکرد حوزه های مختلف شهرداری متناسب با اهداف و رویکردهای آنان در این راستا اظهار داشت: اداره کل سلامت شهرداری تهران از این امر مستثنی نبوده و برنامه هایی را به صورت ویژه جهت استقبال از مهر و بازگشایی مدارس برگزار خواهد کرد.

وی گفت: یکی از برنامه های در نظر گرفته شده در این حوزه ارتقای آگاهی دانش آموزان از طریق ارائه آموزش های سلامت محور به خصوص در حوزه های بهداشت فردی، روانی، بلوغ و روابط اجتماعی سالم در سطح مناطق با همکاری آموزش و پرورش است.

معاون ارتقا پیشگیری سلامت شهرداری تهران ادامه داد: اجرای تئاترهای آموزشی به منظور انتقال مفاهیم آموزشی سلامت بازباران هنر در سطح مناطق 22 گانه شهرتهران، برگزاری مشاوره های مختلف روانشناسی با همکاری خانه های سلامت جهت ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه های مختلف روانشناسی و تغذیه ی والدین و فرزندان از جمله برنامه های اجرایی در حوزه سلامت به مناسب استقبال از مهر خواهد بود ضمن این که تهیه و توزیع اقلام آموزشی نظیر بروشور، سی دی و اجرای مسابقات مختلف آموزشی با رویکرد ارتقا آگاهی دانش آموزان در این زمینه انجام خواهد شد.

امیری با بیان توزیع رایگان بسته های سلامت شامل مسواک، خمیردندان، حوله، صابون و لیوان از سوی ادارات سلامت مناطق به دانش آموزان تصریح کرد: ارائه خدمات سلامت نظیر تست و مشاوره رایگان پزشکی در برخی مدارس به خصوص مدارس ابتدایی جنوب شهر و نیز طراحی برگزاری دوره های آموزشی در رابطه با تربیت فرزندان با عنوان فرزند پروری، آشنایی با بیماری های دوران کودکی و مهارت های زندگی و ... از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده حوزه سلامت جهت ارتقا سطح آگاهی والدین است.

وی با یادآوری اجرای این برنامه ها به صورت متمرکز و گسترده در سطح مناطق 22 گانه شهرداری تهران ادامه داد: بر حسب درخواست مدارس و ارتباط آنان با حوزه سلامت مناطق، دوره های آموزشی دیگر متناسب با نیاز این مدارس در طول سال برگزار خواهد شد.

معاون ارتقا پیشگیری سلامت شهرداری تهران در پایان با بیان این که این طرح هر ساله با آغاز بازگشایی مدارس انجام می شود خاطر نشان کرد: با توجه به توانمندی های ایجاد شده در مناطق و نیز رویکرد محله محوری شهرداری تهران این طرح از لحاظ کمی و کیفی با گستردگی بیشتری نسبت به سال های قبل انجام خواهد شد./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار