مناع:نقش شاخه های القاعده در بحران سوریه از ابتدا مشخص بود/ممکن است شعله آتش به آنکارا و اردوغان نیز کشیده شود

هیثم مناع رئيس هيات هماهنگي ملي نيروهاي تغيير در خارج از سوريه گفت:نقش شاخه های القاعده و هوادرای آنان از ایمن الظواهری در همان ابتدای بحران در سوریه مشخص بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المیادین:"هیثم مناع" رئيس هيات هماهنگي ملي نيروهاي تغيير در خارج از سوريه گفت:نقش شاخه های القاعده و هوادرای آنان از ایمن الظواهری در همان ابتدای بحران در سوریه مشخص بود و افزود:تفکر تکفیری دارای هیچ گونه حدودی نیست و اعلام تشکیل امارت اسلامی هدف آنان است.

وی در ادامه ادعای اینکه تحولات جاری سوریه  انقلاب است، گفت:دستور کارهای دیگر نیز انقلاب در سوریه و همه اهداف آن را تخریب خواهد کرد.

وی درادامه با تاکید کرد:ما مخالف هرگونه اقدام نظامی خارجی از هر طرفی در سوریه هستیم و  افزود:هم اکون در سوریه بیش از بیست هزار جهادی تکفیری وجود دارد.

"مناع" ادامه داد:ما هم اکنون در سوریه با گسترده ترین تجمع عناصر القاعده در سطح جهان روبرو هستیم.

"هیثم مناع" تاکید کرد:شعر "معلولا" نشان می دهد که در سوریه همزیستی مسالمت آمیز وجود دارد و نشست "ژنو 2" قادر است تا همکاری بین المللی برای فرایند انتقال مسالمت آمیز در سوریه را فراهم کند.

"مناع" گفت:مشکل امروز سوریه حضور جنگجویان خارجی در این کشور است و ما در مقابل گروه هایی جنایت کار قرار گرفته ایم که واجب است موضع گیری واحدی در برابر این گروه اتخاذ کنیم.

وی گفت:از "اردوغان" می خواهیم راه ها و معابر را برروی گروه های مسلح ببند و دست از حمایت مالی از آنان بکشد،زیرا امکان رسیدن شعله های آتش به آنکارا و ترکیه وجود دارد.
برچسب ها: هیثم ، مناع ، القاعده ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار