حجت الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني رييس جمهوري اسلامي ايران، در پاسخ به پيام تبريک رييس جمهوري فدرال آلمان اظهار اميدواري کرد تا همگام با افزايش روابط علمي و فرهنگي، عرصه‌هاي ديگر روابط ايران و آلمان به خصوص در حوزه‌هاي صنعتي و تجاري که دچار محدوديت‌هاي ناخواسته‌اي شده، با تلاش مشترک دو کشور، مجدداً احياء گردد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، متن پيام دکتر روحاني به شرح زير است:

بسم‌الله الرحمن الرحيم

جناب آقاي يواخيم گائوک

رييس جمهوري فدرال آلمان

از پيام تبريک جنابعالي کمال تشکر را دارم. دو کشور جمهوري اسلامي ايران و جمهوري فدرال آلمان از مناسبات ديرينه و دوستانه‌اي برخوردار هستند و اميدوارم اين روابط تاريخي، با همکاري‌هاي بهتر دو دولت، بيش از پيش در همه عرصه‌ها توسعه و تحکيم يابد.

با عنايت به اشاره جنابعالي در پيام‌تان مبني بر پايبندي جمهوري اسلامي ايران به تعهدات بين‌المللي، اينجانب به عنوان يک حقوقدان، مفتخرم اعلام دارم عليرغم وجود برخي مغايرت‌هاي حقوقي و قضايي در بين قوانين و معيارهاي حاکم بر جوامع غربي و جوامع اسلامي، نهادهاي قضايي دو کشور مي‌توانند با توجه به وجود برخي از زمينه‌هاي مشترک، به رايزني با يکديگر پرداخته و از اين طريق، ضمن ارتقاء درک متقابل، قضاوت صحيحي از اجراي قوانين بر طبق معيارهاي ملي و فرهنگي کشورها داشته باشند.

دولت اينجانب با شعار تدبير و اميد و با پشتيباني حداکثري ملت متمدن و با فرهنگ ايران، تلاش خواهد داشت با استفاده کامل از تمامي ظرفيت‌هاي موجود، در راستاي تعاملات بين‌المللي گام برداشته و ضمن برقراري روابطي حسنه با ساير دولت‌ها و ملت‌ها، در حل مشکلات حاضر، نقش سازنده خود را ايفاء نمايند. در اين جهت، گسترش مناسبات با جمهوري فدرال آلمان در بين کشورهاي اتحاديه اروپايي از جمله اولويت‌هاي سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران به شمار مي‌رود.

اميدوارم همگام با افزايش روابط علمي و فرهنگي، عرصه‌هاي ديگر روابط دو کشور به خصوص در حوزه‌هاي صنعتي و تجاري که دچار محدوديت‌هاي ناخواسته‌اي شده، با تلاش مشترک، مجدداً احياء گردد.

از خداوند متعال، سلامتي و موفقيت جنابعالي و بهروزي و سربلندي دولت و ملت آلمان را مسألت دارم.

حسن روحاني

رييس‌جمهوري اسلامي ايران 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار