متحدان غربی و منطقه ای آمریکا به تلاش های خود برای جلوگیری از حل سیاسی بحران سوریه ادامه می دهند و این در حالیست که رسانه ها و کشورهای طرفدار حل سیاسی بحران سوریه افزایش یافته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی سوریه؛ متحدان غربی و منطقه ای واشنگتن از طریق انواع حمایت از تروریست های القاعده که جنایات هولناکی علیه سوری ها مرتکب می شوند تلاش می کنند مانع از حل سیاسی بحران در سوریه شوند.
 
این در حالیست که برخی رسانه های جدید حمایت خود را از حل سیاسی بحران سوریه اعلام کردند و از جامعه بین المللی خواستند به دور از هرگونه تهدید به تجاوز و مجازات به تلاش برای حل سیاسی بحران تلاش کند.

در گزارشی در این باره آمده است: غرب به رهبری آمریکا همچنان به گفتمان متناقض خود درباره سوریه ادامه می دهد. آنها از یکسو بر حمایت از حل سیاسی بحران سوریه تاکید می کنند و از سوی دیگر به حمایت های تسلیحاتی خود از گروه های مختلف وابسته به شبکه القاعده ادامه می دهند.

آنها این کمک های تسلیحاتی را تحت عنوان حمایت از مخالفان فرضی فاقد وجود خارجی که فقط در رسانه های آنها وجود دارد، انجام می دهند.

در ادامه آمده است: اثبات حمایت تسلیحاتی کشورهای غربی و متحدان آنها در منطقه بخصوص ترکیه، قطر و عربستان سعودی از تروریست ها القاعده به ادله و مدارک نیاز ندارد زیرا این کشورها خودشان به وضوح اعتراف کرده اند که از تروریست ها حمایت می کنند و انواع حمایت را در اختیار آنها قرار می دهند و رسانه های جهان نیز پر از گزارش هایی است که اسناد و مدارکی درباره ارسال سلاح از طریق ترکیه و اردن و لبنان برای تروریست های تکفیری در سوریه ارائه می کنند.

گزارشگر افزود: از سوی دیگر تلاش ها برای حل سیاسی بحران سوریه نیز با مانع تراشی های غرب روبرو می شود که از جمله آنها می توان به پیش نویس قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت اشاره کرد که ماهیتی نامتوازن و جانبدارانه دارد و نمایندگان اعضای دائم شورای امنیت را واداشت تا سلسله نشست هایی برای نزدیک کردن دیدگاه ها به یکدیگر برگزار کنند.

در ادامه آمده است: رفتارهای یکجانبه آمریکا برای سیطره بر فعالیت های سیاسی در جهان با ادامه درخواست ها برای حل سیاسی بحران سوریه روبرو شد به گونه ای که برزیل، آرژانتین و هائیتی بر حمایت خود از حل سیاسی تاکید کردند و از جامعه بین المللی خواستند به تلاش برای اجرای این راه حل که تنها راه حل بحران سوریه است تلاش کند.
بر همین اساس موفقیت هرگونه تلاش دیپلماتیک درباره سوریه منوط به جلوگیری از ورود تروریست ها به سوریه و توقف هرگونه حمایت از آنهاست.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار