به گزارش
خبرنگار جامعه اطلاعاتی باشگاه خبرنگاران بعد از آغاز به کار ایرانسل و پس از آن رایتل به کرات دیده می شود که مشترکان طی یک تماس تلفنی پیشنهاد می شود تا شماره هم خط خود را خریداری کنند که البته این خرید برای مشترکان کمی گرانتر تمام می شود و گاه لازم است بیش از 3 برابر قیمت واقعی خط هزینه بپردازند.
این گزارش می افزاید: با ورود اپراتور به بازار این تماس ها بیشتر از سوی افرادی گرفته می شود که خود را نماینده این اپراتور معرفی کرده و در تماس هایشان با اعلام این مطلب و ذکر اینکه" شما مشترک خوش شانسی هستید" پیشنهاد می دهند از شانس خود استفاده و نسبت به خرید خط اقدام کنید و در صورتی که این توافق حاصل شود مشترک مورد نظر خوش شانس ناچار به پرداخت بیش از 60 هزار تومان برای خطوط 20 هزار تومانی می شود.
صدری مدیر عامل اپراتور سوم در گفتگو با خبرنگار جامعه اطلاعاتی باشگاه خبرنگاران گفت: اپراتور به هیچ عنوان به صورت تلفنی برای فروش سیم کارت تماس نمی گیرد .
وی افزود : قیمت سیم کارتهای رایتل تحت هر شرایطی برای خطوط دیتا و اعتباری 20 هزار تومان و برای خطوط دائمی 120 هزار تومان می باشد.
صدری افزود: تماس برای فروش خطوط از سوی افراد سوء استفاده گر، که به هر نحوی سیم کارت را خریداری و با توجه به شماره خط با مشترکان سایر اپراتورها تماس گرفته، انجام می شود.
وی افزود: در صورتی که مردم اقدام این دسته افراد را اطلاع رسانی کنند از طرف اپراتور نیز موضوع پیگیری می شود.
همچنین بر اساس اطلاعات خبرنگار ما کلیه مشترکان اپراتور اول که کد خط آنها یک یا دو می باشد با در دست داشتن سند مالکیت خط خود می توانند نسبت به خرید خط هم شماره خود، در صورتی که این خط قبلا تحت عنوان شماره طلایی به فروش نرسیده باشد، اقدام کنند. /ف