مدیر گروه حقوق دانشگاه مفید گفت: لایحه حمایت از حقوق کودک که اکنون در مجلس شورای اسلامی در حال تدوین است جلوی بسیاری از ناهنجاری‌هایی که علیه کودکان رخ می‌دهد را می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، ناصر قربان‌نیا در حاشیه نشست حمایت از کودکان در برابر آزار و خشونت که در دانشگاه مفید برگزار شد با اشاره به منافع عالی حقوق کودک، بیان کرد: منافع عالی کودک و مصلحت آن در قانون بسیار روشن است.

وی تصریح کرد: مصادیق منافع عالی حقوق کودک در قانون در موضوعات گوناگونی مانند جنگ، حضانت و... به صراحت ذکر شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه مفید با بیان اینکه قانون اسلام برای کودکی که هنوز به صورت جنین در بطن مادر است نیز حرمت و حقوق ویژه قائل است، گفت: کنوانسیون حقوق کودک نیز به دلایلی به صورت علنی از حقوق جنین حرفی به میان نیاورده است ولی به طور ضمنی حمایت خود را از این موضوع انجام داده است.

وی به سیر تحولات قوانین از چند سال گذشته تا کنون اشاره و ابراز کرد: قوانین حمایتی از حقوق کودکان نسبت به چند سال گذشته بهتر شده است که در این راستا می‌توان به تدوین «لایحه حمایت از حقوق کودکان در معرض خطر» در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

قربان‌نیا به بیان برخی دلایل برای تدوین چنین لایحه‌ای در مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: این لایحه جلوی بسیاری از ناهنجاری‌هایی که علیه کودکان رخ می‌دهد را می‌گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه مفید خاطرنشان کرد: قانون مجازات اسلامی جدید نیز در راستای حقوق کودک به نحو مطلوب بحث کرده است که این مسئله جای خرسندی دارد./س

برچسب ها: قم ، لایحه ، حمایت ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.