مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان چهارمحال و بختياري، از آغاز پرداخت تسهيلات بهسازي، بازسازي و مقام سازي به خسارت ديدگان زلزله در بخش هاي گندمان و بلداجي شهرستان بروجن خبر داد.

غلامرضا كشاورز گفت: تا سقف 175 ميليون ريال تسهيلات به متقاضياني كه مسكن آنان در جريان زلزله سال گذشته خسارت ديده پرداخت مي شود.
وي اظهار داشت: از ميزان تسهيلات در نظر گرفته شده، 125 ميليون ريال وام از محل تسهيلات بهسازي و مقاوم سازي مسكن و 20 ميليون ريال نيز تسهيلات بلاعوض پرداخت مي شود.
كشاورز تصريح كرد: قول مساعد براي تخصيص 50 ميليارد ريال اعتبار در قالب تسهيلات تعميرات مسكن استان چهارمحال و بختیاری نيز از طرف بانك مركزي داده شده كه هنوز اين تسهيلات به بانك هاي این استان ابلاغ نشده و در اسرع وقت با تخصيص اعتبارت به متقاضيان خسارت ديده زلزله در بخش هاي گندمان و بلداجي پرداخت مي شود.
مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان چهارمحال و بختياري افزود: به متقاضيان مناطق روستايي 25 ميليون ريال و شهرها 30 ميليون ريال، از محل اين تسهيلات پرداخت مي شود.
غلامرضا كشاورز، اطلاع رساني عمومي و همكاري شوراهاي شهر و روستا و مسئولان شهرستان بروجن براي سرعت بخشي به پرداخت تسهيلات به متقاضيان را خواستار شد.
وی گفت: در زلزله هاي مكرر كه ديماه سال 91 در بخش هاي گندمان و بلداجي رخ داد، دو هزار و 580 واحد مسكوني خسارت ديد که از واحدهاي دچار خسارت شده، يك هزار و 522 واحد آنها نياز به نوسازي دارد كه 796 واحد شهري و 722 واحد روستايي و همچنين يك هزار و 58 واحد نيز نيازمند تعمير است که 681 واحد شهري و بقيه روستايي است.
کشاورز افزود: 92 واحد مسكن مهر نيز توسط انجمن خيران مسكن ساز در شهرستان های گندمان، فرادنبه و آورگان در حال ساخت است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.