مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان چهارمحال و بختياري در نشست كارگروه اقتصادي این استان بيان داشت: بزودي اين سند براي تاييد نهايي به شوراي برنامه ريزي ارسال مي شود.

مژگان رياحي گفت: هم اكنون شش هزار و 569 نفر در بخش صنايع دستي در استان چهارمحال و بختیاری فعاليت دارند كه طبق سند توسعه در افق 1404 فعالان اين بخش بايد به 14 هزار نفر افزايش يابد.
وي اظهار داشت: هم اكنون ارزش توليدات صنايع دستي استان چهارمحال و بختیاری سالانه 788 ميليارد و 280 ميليون ريال است و در افق سند توسعه بايد به يك هزار و 680 ميليارد ريال برسد.
رياحي، از فعاليت پنج هزار و 439 كارگاه صنايع دستي در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و افزود: تا افق 1404، اين تعداد كارگاه بايد به 13 هزار كارگاه و ميزان صادرات صنايع دستي نيز به سه ميليون دلار برسد.
وي اظهار داشت: تاكنون 9 فقره نشان ملي كيفيت به صنايع دستي استان چهارمحال و بختياري اعطا شده است و پيش بيني مي شود تا پايان افق 1404 به 40 مورد و هفت نشان جهاني اخذ شده از سازمان يونسكو نيز تا افق 1404 به 20 نشان برسد.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان چهارمحال و بختياري گفت: هم اكنون خوشه صنايع دستي در استان چهارمحال و بختياري وجود ندارد و تا افق 1404 طبق سند توسعه صنايع دستي بايد سه خوشه صنايع دستي در این استان راه اندازي شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.