در این گزارش به شرح مختصری از برگزاری رقابت های هفته جاری لیگ های معتبر اروپایی می پردازیم.


به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، هفته پنجم لیگ برتر انگلیس (پریمیر)  و لیگای اسپانیا هفته ششم بوند سلیگا آلمان و لوشامپیونه فرانسه و هفته چهارم سری a  ایتالیا در هفته جاری پی گیری می شود.

** هفته پنجم لیگ پریمیر انگلیس؛ داربی منچستر یونایتد و منچستر سیتی

 هر چند رقابت ها هفته پنجم لیگ برتر انگلیس از روز شنبه کار خود را از سر می گیرد اما باید گفت این هفته رقابت ها تحت تاثیر شدید بازی روز یکشنبه است که مصاف دو تیم هم شهری و مدعی منچستر یونایتد و منچستر سیتی را در پی خواهد داشت شیاطین سرخ  در حالی میهمان فیروزه ایی پوشان  من سیتی در ورزشگاه  اتحاد هستند که 16 بار تقابل با تیم هم شهریشان تاکنون 69 بار طعم پیروزی را چشیده اند و هم اکنون هم  قصد دارند با دیوید مویس و موتور گل زنی اش  وین رونی که به گفته خودش با رهایی از مصدومیت در آمادگی کامل به سر می برد و گل زنی هایش برابر بایرلورکوزن و کریستال پالاس شاهد این مدعا است، هفتادمین پیروزی را مقابل منچستر سیتی در خانه ی حریف تجربه کند.

** یاران دژاگه به جنگ شاگردان ژوزه مورینیو می روند

 از بازی های مهم دیگر این هفته،  دیدار فولام با چلسی است،  شاگردان مورینیو که در بازی  هفته قبل با گل نایس من طعم  اولین شکست را در لیگ برتر انگلیس را چشیده اند و به دنبال آن در لیگ قهرمانان در خانه ی بازل اولین بازی را واگذار کرده اند هم اکنون در تقابل با فولام- به دنبال جبران ناکامی ها و رهایی از فشارهای حاکمن در استمفورد بریج هستند.

 برخی منابع خبری هم از  حضور اشکان دژاگه بازیکن ملی پوش ایرانی که از اول فصل نتوانسته  در جمع بازیکنان فولام قرار گیرد می دهند.

بندر نشینان لیورپولی نیز  این هفته انتظار دیدار تیم اول شهرستان را با ساوتهمپتون می کشند، تیم صدر جدول به مصاف تیم یازدهم  می رود.

 هر چند توپچی های لندن فصل را شکست ‌آغاز کردند اما پس از آن با سه پیروزی پشت سر هم و افزودن مسعود اوزیل یکی از بهترین  مهاجمان جهان به خط حمله خود در جدول برای صدر نشینی رقابت می کنند.

**برنامه  کامل بازی های هفته پنجم لیگ برتر انگلیس

 شنبه 30 شهریور

 نورویج- استون ویلا
لیورپول- ساوتهمیتون
نیوکاسل- هال سیتی
 وست بروموپچ- ساندرلند
وستهام- اورتون
چلسی- فولام

 یکشنبه 31 شهریور

 آرسنال  - استوک سیتی
کریستال پالاس- سوانسی
 کاردیف- تاتنهام
منچستر سیتی – منچستر یونایتد
 هفته ششم لاشامپیونه- فرانسه
 
** دیدار موناکو و پاریس سن ژرمن؛ تقابل فالکائو. بازی تان

 هفته ششم لیگ لوشامپیونه فرانسه از جمله کار خود را آغاز کرده  در حساس ترین این دیدار ها دو تیم صدر نشین  موناکو و پاریس ژرمن که هر دو مدعی عنوان قهرمانی هستند ودر فصل نقل و انتقالات با خریدهایی که کردند این مسئله را  به عینه به اثبات رساندند در روز یکشنبه  به مصاف یکدیگر  می روند.

 موناکو که فصل پیش در لیگ دسته دو حضور داشت و حال با باز گشتش به لیگ  لوشامپیونه و خرید فالکائو از تیم دوم شهر مادرید اتلتیکو مادرید سیار پر انگیزه ظاهر شده و به دلیل عدم حضورش در لیگ قهرمانان  اروپا با فراغ بال بیشتری  می تواند لوشامپیونه  حضور یابد در برابر پاریس من ژرمنی قرار می گیرد که هم اکنون در   جدول سوم  است و در لیگ قهرمانان با بازیکنان مطرحی مانند کاوانی، مارکوئنوس و موتا به همراه ابراهیموویچ در برابر  المپناکوس به برتری 4 بر صفر دست یابند و به نوعی آماده بودن خود را به رخ حریفان در قالب یک مدعی تمام عیار بکشانند

 برنامه هفته ششم لاشامپیونه

 جمعه 29 شهریور

 سن آتین  - تولور
 شنبه 30 شهریور
 باستیا- مارسی
 رویان مون پلیه
 ریمس- گنگام
رم – آژاکسیو

 یکشنبه 31 شهریور

 لوریان- بوردو
لیون – نانت
 نیس- والنیسن
 پاریس سن ژرمن- موناکو


** سریA  ایتالیا؛ داري دلاکاپیتاله رم- لاتزیا

 در بازی  حساس روز یکشنبه دو تیم روم و لاتزیور به مصاف یکدیگر می روند و در 172 بازی رومی ها سعی دارند با سه مربی فرانسوی خود تیم لاتزیو را که پس از شکست سنگین برابر یوونتوس دو بازی پیاپی را برد از میان بردارند.

 رم در جدول تنها به دلیل تفاضل گل  با ناپولی در جایگاه دوم  قرار دارد  در حالیکه لاجوردی پوشان لاتزیو در جایگاه  هفتم قرار دارند.

** برنامه کامل هفته چهارم سری A ایتالیا

 شنبه 30 شهریور  

کیه وو- ادنیزه

یکشنبه 31 شهریور

 ساسولو- اینتر
بولونیا- تورینو
 یوونتوس- هلاس
رم-لاتزیو
کاتاینا- پارما
 میلان- ناپولی

** هفته پنجمن لیگای اسپانیا؛ رایو وایکانو مقابل کاتانان ها به دنبال رهایی از بحران قعر نشینی

 در حساس ترین هفته پنجم لیگای اسپانیا تیم قعر نشین رایو وایکانا به مصاف تیم صدر نشین می رود،  رایو وایکانو که لیگ را بد شروع کرده است و تنها یک پیروزی  را در پایان هفته چهارم کسب کرده است باید برای رهایی از این بحران  به مصاف بارسلونایی رود که با هدایت سرمربی آرژانتینی خود شروع بسیار خوبی داشته و در هر چهار دیدار خود طعم پیروزی را چشیده است.

 برنامه کامل لیگای اسپانیا هفته پنجم

 جمعه  29 شهریور

 اوساسونا2 الچه 1
 
شنبه 30 شهریور


 رئال سوسیداد- مالاگا
آلمریا- لوانته
 رایو وایکانو- بارسلونا
 وایادولید- اتلتیکو مادرید
 
یکشنبه 31 شهريور

رئال بتیس – گراندا
 ستاویکو- ویا رئال
رئال مادرید – ختافه
 والنسیا- سویا
 
دوشنبه  اول مهر

 اسپانیول- بیلبائو

**هفته ششم بوندس لیگا؛ داربی شالکه  و بایرن مونیخ

 در مهم ترین دیدار هفته ششم بوندس لیگا دو تیم شهری شالکه  و بایرن مونیخ به مصاف هم خواهند رفت.

جمعه 29 شهریور

 مونشن گلاد باخ4 برانشوآیگ

 شنبه 30 شهریور

 هانوفر- آگربورگ
 وولفسبورک- هافن هایم
نورنبرگ- بروسیادورتموند
ماینتس- بایرلورکوزن
هامبورگ- وردربرمن
شالکه04 – بایرن مونریخ

یکشنبه 31 شهریور

فرایبورگ- هرتابرلین
اشتوتگارت- فرانکفورت./آق

برچسب ها: هقته ، لیگ ، اسپانیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار