نماینده مردم تهران گفت: از صلح زیاد سخن گفته می‌شود و از عدالت کم و اگر به نطق سران کشورها توجه کنیم عدالت درصد کمی از صحبت‌های آنان است لذا مشکل اصلی صلح در بی‌توجهی به عدالت بوده، مثل شاخه گلی است که ریشه ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "غلامعلی حداد عادل" با حضور در همایش صلح عادلانه در نظام جهانی که برای پاسداشت روز جهانی صلح با حضور نخبگان اندیشمندان و صاحب نظران از طرف مجمع جهانی صلح اسلامی در مرکز آموزش و پژوهشگاه‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه صبح امروز برگزار می‌شد، گفت: صلح حقیقی گم شده و مانند سیمرغ و کیمیا نامش هست و خودش نیست و درباره صلح سخن‌های بسیاری گفته شده اما بسیار اندک محقق شده است.

وی تصریح کرد: زمانی را به یاد نمی‌آورم که دنیا بعد از جنگ جهانی از جنگ تهی باشد و تاریخ را باید در عصر جنگ بنویسیم و هرچه به دوران فعلی نزدیک می‌شویم فراوانی اخبار جنگ بیشتر می‌شود.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: در چنین اوضاع و احوالی که همیشه سخن از جنگ است می توان یک روز را از صلح صحبت کرد. چرا که در دنیای امروز همه با ظاهر مدافع صلح اما همه در حال جنگ هستند و برای رسیدن به صلح می‌جنگند که این از شگفتی‌های دنیای ماست. چرا صلح در دنیای امروز برقرار نمی‌شود و چرا صلح به آرزوی دست نیافتنی تبدیل شده است. به همین خاطر این موضوع را نباید ساده انگاشت.

رئیس فراکسیون اصولگرایان بیان داشت: نباید تصور کنیم دنیای غرب تحول ماهوی پیدا کرده و ظلم به سیاهان و کلبه عمو تم متعلق به گذشته بوده و غرب از سلطه‌گری پشیمان شده و به فکر صلح و دوستی با ملت‌ها افتاده است. 

وی تصریح کرد: چه تحولی در غرب افتاده و جه تفاوتی حاصل شده که دنیای غرب در قرن بیست و یکم با قرون گذشته فرق کرده آیا پیغمبری ظهور کرده و دل‌ها و جان‌ها را متحول کرده و یا فیلسوفی حرف تازه‌ای زده که از جنگ و صلح و دوستی امده‌اند.

حداد عادل افزود: غرب همان غرب است اما ابزار‌ها و گفتمان فرق کرده و باطن‌ها و بینش‌ها و منش‌ها فرق نکرده است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان اظهار داشت: نکته دیگر این است که از صلح زیاد سخن گفته می‌شود و از عدالت کم و اگر به نطق سران کشورها توجه کنیم عدالت درصد کمی از صحبت‌های آنان است. 

وی ادامه داد: مشکل اصلی صلح در بی‌توجهی به عدالت بوده، مثل شاخه گلی می‌ماند که ریشه ندارد.

وی افزود: شیوه‌های امروز غرب با گذشته فرق کرده و مقاصد دیرینه‌شان را با سازمان‌های بین‌المللی جستجو می‌کنند یعنی این سازمان‌ها تبدیل به ابزار ساختاری برای توجیح صلح شده و هر کس که برای احقاق حقوق خود تلاش می‌کند و در نظر آنها خوش نیاید محکوم می‌شود.

وی درباره پیام بان کی مون اظهار داشت: دبیرکل سازمان ملل در پیامش به غیر از پرداختن به مقوله آموزش به هیچ چیزی اشاره نکرده و آیا مشکل صلح این است؟ و آن موقع که این نامه را امضا می‌کردند نامه‌های آمریکا به جنگ در سوریه شبح جنگ را ایجاد نکرده بود و آیا این مسئله را باید انقدر ساده انگاشت.

رئیس فراکسیون اصولگرایان اظهار داشت: صلح بدون عدالت معنا ندارد و عدالت بدون حق معنا نمی‌یابد و عدالت یعنی احقاق حق اما حق کیست آیا حق بدون حقیقت معنا پیدا می‌کند.

حدادعادل افزود: نمی‌توان به حقیقت به عنوان امر مثبت نگاه کرد و از شرافت انسان سخن نگفت و این امر باید در حقیقت استوار باشد و نه نسبی و حقیقت مطلق بدون خدا محقق نمی‌شود.

نماینده مردم تهران بیان داشت: هر کس به حقیقت دائمی معتقد باشد به خدا معتقد است و هر کس که به خدا معتقد نباشد نمی تواند به حقیقت اعتقاد داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: واقعیت تلخ دنیای ما جنگ طلبی است که آن را به ادیان بخصوص مسلمانان ارجاع می‌دهند و این طور وانمود می‌کنند که اسلام مجمع جنگ و خونریزی است و چقدر برای ما شرم آور و دردآور است که در تلویزیون‌های دنیا نشان می‌دهند یک نفر در میدان عمومی شهر سینه یک نفر را در جلوی دیگر پاره و قلب آن را می‌خورد. 

انتهاي پيام/

برچسب ها: صلح ، بدون ، عدالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار