همزمان با هفته گردشگري، جشنواره طبيعت و روستاگردي با تأكيد بر معرفي محصولات برتر باغي در روستاي هدف گردشگري ياسه چاه در استان چهارمحال و بختیاری برگزار مي شود.

معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان چهارمحال و بختياري گفت: اين جشنواره از دهم تا دوازدهم مهر ماه امسال در روستاي هدف گردشگري ياسه چاه برگزار مي شود.
حيدر صادقي افزود: اين جشنواره در راستاي تحقق اهداف سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي و با هدف معرفي جاذبه هاي گردشگري روستاي تاريخي ياسه چاه و قابليت هاي گردشگري استان چهارمحال و بختياري در بخش كشاورزي برگزار مي شود.
وي، از برگزاري جشنواره پخت آش محلي و برگزاري نمايشگاه صنايع دستي به صورت اكو موزه در خانه هاي روستايي، افتتاح پايگاه اطلاع رساني و راهنمايي گردشگران استان چهارمحال و بختیاری، برگزاري تورهاي آشنايي عكاسان، نقاشان، اصحاب رسانه و عموم مردم با جاذبه هاي گردشگري استان چهارمحال و بختياري به عنوان برنامه هاي جنبي پيش بيني شده براي برگزاري جشنوراه روستا گردي ياد كرد.
صادقي، با تاكيد بر حفظ محيط زيست و پاكسازي حاشيه و بستر زاينده رود، قايقراني در زاينده رود و معرفي قابليت هاي گردشگري و اقتصادي اين رودخانه به گردشگران، ديدار از بافت تاريخي روستاي ياسه چاه، برگزاري مراسم آئيني نظير گردو چيني، باران خواهي و بازي هاي بومي و موسيقي محلي و برگزاري تورهاي رايگان را از ديگر برنامه هاي اين جشنواره بيان كرد.
معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان چهارمحال و بختياري تصریح کرد: علاقه مندان مي توانند با مراجعه حضوري به اين اداره كل يا ثبت نام در پايگاه اطلاع رساني www.miraschb.ir  نسبت به بهره مندي از اين امكانات اقدام كنند.
برنامه هاي هفته بزرگداشت گردشگري از پنجم مهر ماه همزمان با روز جهاني جهانگري در كشور و استان چهارمحال و بختياري برگزار مي شود./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.