معاون استاندار و فرماندار ويژه ملاير گفت: مبارزه با مواد مخدر به عنوان يک پديده شوم اجتماعي، نيازمند روحيه بسيجي و جهادي همه ارگان ها و نهادهاي اجرايي در اين شهرستان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ مصطفي آزاد بخت  در شوراي فرعي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر شهرستان ملاير افزود: بايد تمام توان خود را براي سالم سازي جامعه از اين پديده خانمانسوز به کار گيريم.
وي با بيان اينکه مبارزه با مواد مخدر امروز يکي از موضوع هاي کليدي و اساسي نظام مقدس جمهوري اسلامي است، اظهار داشت: به طور حتم، مقابله با اين پديده مخرب به حالت عادي و معمولي نتيجه بخش نخواهد بود.
وي بر لزوم فعاليت جدي همه نهادها و کميته هاي مبارزه با مواد مخدر در اين شهرستان تاکيد کرد و افزود: مبارزه با مواد مخدر و ايجاد تنفر عمومي را بايد به عينه در سطح شهر و جامعه مشاهده کنيم، در حاليکه هنوز به اين مرحله نرسيده ايم.
آزاد بخت لازمه ريشه کني مواد مخدر را انجام اقدامات فرهنگي دانست و خاطرنشان کرد: با شروع فعاليت دور چهارم شوراي اسلامي و شهرداري در ملاير، علاوه بر تاييد اقدامات عمراني ،بايد در راستاي تقويت کارهاي فرهنگي تلاش کنند.
فرمانده نيروي انتظامي ملاير نيز از کشف يک تن و 407 کيلوگرم انواع مواد مخدر در شش ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: ميزان کشفيات مواد مخدر در سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل، 2.5 درصد افزايش داشته است.
سرهنگابراهيم سعيدي بيان داشت: در شش ماهه امسال، 66 طرح پاکسازي در نقاط آلوده شهرستان اجرا و در اين راستا، 547 نفر توزيع کننده، خرده فروش، نگهدارنده مواد، توليد و توزيع کننده و قاچاقچي عمده مواد مخدر در اين شهرستان دستگير شدند.
وي همچنين از شناسايي پنج باند تهيه و توزيع مواد مخدر در نيمه نخست امسال خبر داد و افزود: در شهريور ماه سال جاري، 19 کيلو و 883 گرم ترياک در اين شهرستان کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 216 درصد افزايش را نشان مي دهد.
معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري ويژه ملاير نيز از برگزاري 110 جلسه و کارگروه آموزشي مبارزه با مواد مخدر در شش ماهه امسال خبر داد و اظهار داشت: در اين زمينه پنج هزارو 570 نفر تحت پوشش اين آموزش ها قرار گرفتند.
محمدقاسم عبدلي خواستار اختصاص بخشي از جلسات انجمن اولياء و مربيان مدارس به موضوع مواد مخدر، احصاء 10 رفتار خطرساز توسط آموزش و پرورش و تهيه و توزيع تراکت و بروشورهاي مواد مخدر در سطح مدارس و دانشگاه ها شد.
دبير ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان ملاير نيز گفت: 22 درصد از افراد معتادي که وارد کمپ هاي ترک اعتياد در اين شهرستان مي شوند، دوباره به مواد مخدر روي مي آورند که نيازمند انجام اقدامات پيشگيرانه است.
آيت قرباني فر کمبود اعتبارات، عدم آگاهي خانواده ها در خصوص افراد پاک شده و نوع رفتار با آنها را از جمله مشکلات برشمرد و گفت: براي عدم روي آوردن مجدد افراد معتاد به مواد مخدر به طور صد درصدي، بايد موانع و مشکلات مرتفع شود.
وي از انتخاب مجدد شهرستان ملاير به عنوان پايلوت مبارزه با مواد مخدر در سال جديد خبر داد و تصريح کرد: در اين راستا، انتظار ما همراهي و همکاري بيشتر مديران و مسوولان استاني با مجموعه شهرستان است.
رييس اداره بهزيستي ملاير نيز بيان داشت: در حال حاضر، پنج کمپ ترک اعتياد در روستاهاي ازناو، اسلام آباد، پري، توچغاز و حاجي آباد در حال انجام مراحل لازم براي اخذ مجوز قانوني هستند.
حميدالله فارسي ادامه داد: تا پايان سال جاري، با وجود دو کمپ داراي مجوز قانوني در ملاير، تعداد اين کمپ ها به هفت مورد خواهد رسيد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.