سازمان منع تسليحات شيميايي روز شنبه کار بررسي جزييات مربوط به زرادخانه شيميايي سوريه را آغاز کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، اين بررسي ها پس از آن آغاز شد که سوريه جزييات مربوط به انبارهاي تسليحات شيميايي خود را به سازمان منع تسليحات شيميايي ارائه کرد.

چين خواستار اجراي سريع توافق نامه آمريکا و روسيه به منظور نابودي انبارهاي تسليحات شيميايي سوريه شد.

کار نابودي تسليحات شيميايي سوريه بر عهده سازمان منع تسليحات شيميايي گذارده شده است.

سازمان منع تسليحات شيميايي که مقر آن در لاهه قرار دارد ، اعلام کرد گزارش ابتدايي مربوط به  زراد خانه شيميايي را از سوريه دريافت کرده است.

در نيويورک؛ نمايندگان سازمان ملل متحد  قرار است مذاکرات را درباره  پيش نويس قطعنامه شوراي امنيت که تقويت کننده طرح نابودي تسليحات شيميايي سوريه محسوب مي شود ، آغاز کنند.

طرح آمريکا و روسيه به منظور نابودي انبار تسليحات شيميايي سوريه  به جلوگيري از اقدام نظامي آمريکا عليه دمشق کمک کرد. بر اساس اين طرح،  اسد تا روز شنبه وقت داشت جزييات مربوط به زرادخانه شيميايي خود را ارائه کند.

سازمان منع تسليحات شيميايي اعلام کرد اين سازمان گزارش اوليه مربوط به برنامه تسليحات شيميايي را از دولت سوريه دريافت کرده است.

اين سازمان اعلام کرد دبير خانه فني سازمان منع تسليحات شيميايي هم اکنون در حال بررسي جزييات اين گزارش است.

يک ديپلمات در سازمان ملل متحد اعلام کرد  سازمان منع تسليحات شيميايي روز پنجشنبه گزارش سوريه را دريافت کرد.

سازمان منع تسليحات شيميايي  نشست شوراي اجرايي اين سازمان را که قرار بود روز يکشنبه برگزار شود به سبب گفتگو درباره چگونگي نابودي برنامه تسليحات شيميايي سوريه به تعويق انداخت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار