معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: درحال حاضر 150 نفر به بیماری وبا مبتلا شدند؛ اما خوشبختانه این بیماری کنترل شده است.

علی اکبر سیاری، معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه از سال 1344 در ایران هر سال با بیماری وبا مواجه بودیم، افزود: در سال 76 که معاون بهداشت بودم، دو روز بعد اعلام کردند در جنوب تهران دو نفر بر اثر وبا فوت کردند و علت بیماری وبا در جنوب تهران نیز نبود امکانات بهداشتی بوده است، از این رو وبا از گذشته بوده و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 150 نفر به وبا مبتلا شدند که از این تعداد 4 نفرشان فوت کردند، ادامه داد:خوشبختانه وبا کنترل شده است و مردم با رعایت نکات بهداشتی می توانند از بیماری وبا جلوگیری کنند.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت در ادامه با بیان اینکه افراد اگر10 به توان 7 میکروب بخورند به وبا دچار می شوند، اظهار داشت : یعنی تعداد میکروبی که باعث وبا می شود بسیار زیاد است و این از طریق آب و غذا منتقل می شود؛از این رو مردم حتماً باید آب و غذای بهداشتی مصرف کنند و اگر مطمئن نیستند که آب بهداشتی است می بایست به میزان یک دقیقه آب را بجوشانند.

دکتر سیاری در ادامه بیان کرد: مردم همچنین سبزیجات را ضد عفونی کنند، میوه را نشسته میل نکنند که اگر این نکات را رعایت کنند به وبا مبتلا نمی شوند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: در بحث کنترل و شناسایی بیماری وبا اقدامات انجام شده است و جای هیچگونه نگرانی نیست./ح


برچسب ها: وبا ، میکروب ، بهداشب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار