اعلام جزئیات مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی سنتی

مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی سنتی، شنبه، ساعت 19:30 و در محوطه باز تالار وحدت برگزار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبري جشنواره بين‌المللي نمايش‌هاي آييني سنتي،
"مهدی شفیعی" که کارگردانی مراسم اختتامیه را به عهده دارد،  گفت: مراسم اختتامیه جشنواره با حضور مقامات عالی‌رتبه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنرمندان، مدعوین داخلی و خارجی و شخصیت‌های فرهنگی و هنری برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در مراسم اختتامیه علاوه بر اهدای جوایز برگزیدگان بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره، قطعات کوتاهی از نمایش‌های آیینی‌سنتی توسط گروه‌های مختلف اجرا می¬شود که شامل سیاه‌بازی و آیین‌های محلی مناطق مختلف است. همچنین گزارش‌هایی از جشنواره به صورت تصویری پخش خواهد شد.

شفیعی همچنین گفت: دبیر جشنواره نیز گزارش خود را از شانزدهمین دوره قرائت خواهد کرد.  
ایشان با اشاره به این‌که در سال گذشته و سال جاری، متأسفانه چند تن از بزرگان عرصه نمایش‌های آیینی‌سنتی را از دست دادیم که جالی خالی آنها به شدت احساس می‌شود، اذعان کرد: در برگزاری آیین اختتامیه، یاد آن عزیزان گرامی داشته خواهد شد.

کارگردان مراسم اختتامیه جشنواره نمایش‌های آیینی‌سنتی در بخش پایانی گفت‌وگویش با ایران تئاتر اعلام کرد: علاوه بر برنامه‌هایی که ذکر شد، تقدیر از پنج پیشکسوت نمایش های آیینی سنتی، خرقه‌پوشی سیاه‌بازان جوان که برای نخستین بار در این جشنواره نقش سیاه ایفا کرده اند و همچنین اجراهای سیاه‌بازی و نقالی و .... از دیگر برنامه های مراسم اختتامیه خواهد بود.

شفیعی در مورد تغییر ساعت برگزاری این مراسم گفت: با توجه به حجم برنامه ها و ضرورت عدم تداخل برنامه با موعد اذان مغرب و همچنین برگزاری همزمان برنامه ای دیگر در تالار وحدت، زمان برگزاری به ساعت 19:30 و بعد از اذان موکول شد. 

گفتنی است اردشیر صالح‌پور اجرای مراسم را بر عهده دارد که بنا بر نظر کارگردان مراسم، اجرای ایشان غنای مراسم را بیشتر خواهد کرد. /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار