جدیدترین اسناد منتشر شده از آرشیو افشاگر جاسوسی‌های آمریکا و انگلستان نشان می‌دهند که لندن در حال جاسوسی از شرکت بلژیکی ارائه دهنده خدمات مخابراتی به نهادهای اروپایی بوده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، اشپیگل نوشت: اسناد جدیدی که از ارشیو ادوارد اسنودن به دست آمده نشان می‌دهد که سرویس‌های اطلاعاتی انگلستان دست به حمله سایبری علیه "بلگام‌کام"، یک شرکت مخابرتی نیمه دولتی در بلژیک، زده‌اند. 

یکی از اسناد "فوق محرمانه" سازمان "مدیریت ارتباطات دولتی" انگلستان نشان می دهند که هدف از این پروژه که با اسم رمز "عملیات سوسیالیست" انجام گرفته است "بهره‌کشی از بلگاکوم" و شناسایی زیرساخت‌های این شرکت بوده است. 

سند دیگری نشان می‌دهد که از سال 2010 دسترسی به این شبکه مخابرتی برای نهادهای جاسوسی انگلستان فراهم شده است. 

بلگاکوم که مشتریان اصلی آن شامل نهادهایی چون کمیسیون اروپا، شورای اروپا و پارلمان اروپا می شوند پس از افشاگری‌های اخیر درباره جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی آمریکا تحقیقاتی را انجام داده و اعلام کرده که یقینا تحت حمله قرار داده شده است. 

زمانی که برای اولین بار اخبار مرتبط با حمله سایبری منتشر شدند، در ابتدا توجهات معطوف به آژانس امنیت ملی آمریکا شد. اما اسناد ارائه شده نشان می‌دهند که بریتانیا در پشت "عملیات سوسیالیست" قرار داشته و البته انگلیسی‌ها از تجهیزات و ابزار جاسوسی تولید شده توسط آژانس امنیت ملی آمریکا استفاده کرده‌اند.

منبع: تسنیم
برچسب ها: چاسوسی ، وبگردی ، اروپا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.