یک فوق تخصص غدد متابولیسم گفت: بر طبق بررسی ها، مشکلات و اختلالات روحی و روانی در افرادی که دچار اختلالات بلوغ به ویژه بلوغ زودرس هستند، شایع است.

 پیمان عزیزمحمدی، فوق تخصص غدد و متابولیسم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  افزود:بلوغ انسان تحت تاثیر ترشحات هورمون های  غده هیپوفیز و این غده نیز تحت تاثیر مغز و غده هیپوتالاموس است.

وی با بیان عوامل مختلفی در ایجاد اختلالات مربوط به بلوغ نقش دارند، اظهار داشت: اختلالات و بیماری های هورمونی، اختلالات مربوط به غدد  و بیماری های مرتبط با غدد هیپوفیز، هیپوتالاموس و تیروئید در بروز اختلالات بلوغ نقش دارند.

 عزیز محمدی با اشاره به عوارض و علائم اختلالات بلوغ، تاکید کرد: عوارض و مشکلات مربوط به بلوغ زودرس تنها به مشکلات جسمی محدود  نمی شود و فرد ممکن است عوارض روانی را نیز تجربه کند.

وی گفت: بر طبق بررسی ها، مشکلات و اختلالات روحی و روانی در افرادی که دچار اختلالات بلوغ به ویژه بلوغ زودرس هستند، شایع است.

عزیز محمدی خاطر نشان کرد: یکی از دلایل مهم بروز اختلال روحی و روانی در افراد دچار اختلالات بلوغ به ویژه بلوغ زودرس، نگرانی و ناراحتی های ناشی از کاهش سرعت رشد  و کوتاهی قد  است.

 وی یاد آور شد: در صورتیکه اختلالات بلوغ به موقع تشخیص داده شده و درمان  مناسب صورت گیرد، احتمال درمان عارضه تا حد بسیاری زيادی افزایش می یابد./ح

برچسب ها: مشکل روحی ، بلوغ ، تیروئید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار