امام جمعه موقت تهران با اشاره به لزوم اجرای قانون عفاف و حجاب گفت: قانون عفاف و حجاب تصویب شده اما در حال خاک خوردن است و باید اجرا شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله احمد جنتی امام جمعه موقت تهران طي سخناني در خطبه اول نمازجمعه ضمن تبریک ولادت امام رضا(ع) و با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهار داشت: محبتی که خداوند از ائمه در دل ما قرار داده و ما را مشرف به ولایت آن‌ها کرده برای این است که خلقت و فطرتمان پاکیزه، نفوسمان طاهر و رشد و نمو ما صالح شود.
 
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه اگر گناهان ما به گونه‌ای باشد که نتوانیم از فضیلت‌هایی که خداوند قرار داده استفاده کنیم، افسوس بزرگی خواهد بود، به برخی از کرامات حضرت امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: اين بزرگوار هیچ حاجت‌مندی را رد نمی‌کردند و هیچ گاه با غلامان و کنیزان خود تندی ننموده‌اند.
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به عبادات طولانی امام رضا(ع) بيان کرد: حضرت در یک دوره سختی که اوج قدرت حکومت عباسی بود، حضور داشتند و آن‌‌ها با توجه به قدرت و ثروتی که خود و بخاطر بی‌ایمانی و بی‌تقوایی، بی‌بندوبار بوده و به عیاشی مي‌پرداختند؛ در این حال امام رضا (ع) همه اموال خود را بين فقرا تقسيم کردند به طوریکه برای ورثه ایشان چیزی باقی نمانده بود.
 
وی تصریح کرد: با اینکه عمر شریف امام رضا (ع) ۵۵ سال بود اما علوم آل‌محمد را نشر داده و مجالس متعددی با عرفا درباره معارف اسلامی، توحید، نبوت و تفسیر قرآن برگزار کردند که برخی از آن آثار باقی مانده است.
 
آيت‌الله جنتي در ادامه با اشاره به هفته دفاع مقدس و لزوم گراميداشت ياد و خاطره شهدا و ايثارگران خاطرنشان کرد: جنگ 8 سال طول کشید و دشمن با خواری از کشور خارج شد، نه دوست و نه دشمن فکرش را می‌کرد که دشمن با آن وضع از کشور خارج شود در حالی که نتواند حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی را نيز اشغال کند.
 
وي همچنين با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار اخیر با فرماندهان و کارکنان سپاه پاسداران گفت: سالم‌ترین نیروها در سپاه تربیت شده‌اند در حقيقت اخلاص‌، ایمان و مقاومت از ویژگی‌های سپاه است.
 
امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به لزوم اجرای قانون عفاف و حجاب اظهار داشت: قانون عفاف و حجاب تصویب شده اما در حال خاک خوردن است و باید اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه در زمان دفاع مقدس مردم عادی عاشقانه عازم جبهه‌ها می‌شدند بيان کرد: متاسفانه بعد از قضیه عاشورا بحث شهادت خیلی مطرح نبود، اما امام با قدرت تمام این پرونده را باز کرد و آرزوی شهادت در راه خدا و تلاش جوانان برای رفتن به جبهه به گونه‌ای بود که اگر جوان‌ها و بچه‌های بسیجی در زمان عادی جبهه نبودند، حتما زمان عملیات به جبهه می‌رفتند، در حالی که در دیگر کشورها این‌گونه نبود و این اتفاقات اسلام را زنده کرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه روحیه ایثار و فداکاری در راه خداوند در دفاع مقدس زنده شد، گفت: تا قبل از دفاع مقدس خیلی کم افراد می‌دانستند ایثار و فداکاری در راه خداوند به چه معناست، اما در آن زمان جبهه‌ها از بچه‌های پاک  عاشق پر شد و این بچه‌ها به هیچ وجه پست، درجه و پول نمی‌خواستند و اصلا این مسائل به ذهنشان نمی‌آمد، بلکه تنها هدف‌شان اطاعت از خداوند، فرمان امام خمینی (ره) و جهاد و شهادت در راه خدا بود.

وی با اشاره به امکانات ضعیف کشورمان در دوران دفاع مقدس گفت: جوانان و بسیجی‌ها با دست‌های خالی و امکانات بسیار ضعیف به جنگ می‌رفتند و بچه‌های ما حتی تفنگ هم به دست نگرفته بودند چه برسد به آرپی‌جی اما آنها تنها قوت و قدرت ایمان و جانی برای تقدیم در راه خدا داشتند و این کار را انجام می‌دادند.

آیت‌الله جنتی در با بيان اين مطلب که باید به خاطر پیروزی‌های فراوان در دفاع مقدس از امام خمینی (ره) تشکر اظهار داشت: خداوندا روح امام عزیز ما را با روح پیغمبر و علی (ع) محشور کن، چرا که این امام حق زیادی بر گردن این مملکت و مردم دارد و انشاءالله خداوند نیز ما را با امام عزیزمان محشور کند.

وی همچنین به دیدار اخیر فرماندهان سپاه با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با فرماندهان سپاه بیانات خوبی داشتند و انشاءالله خداوند ایشان را حفظ و عزت و قدرت‌شان را روز‌افزون کند.

آیت‌الله جنتی خاطرنشان کرد: ما امروز نیز اگر در تشکیلات خود قصد جذب نیرو داشته باشیم، اولویت قطعی با بچه‌های سپاه است، چرا که آنها امتحان پس داده هستند و نشان داده‌اند که به دنبال مقامات دنیایی و پول نیستند، از قدرتی که خداوند به آنها داده سوءاستفاده نمی‌کنند و تنها خدمتگذاری مردم را می‌خواهند.

وی در ادامه خطاب به فرماندهان سپاه گفت: سعی کنید این روحیه‌ را حفظ کنید چرا که این چیزها قیمت دارد. دقت کنید که در میان شماها مال‌طلبی پیدا نشود و کسی به دنبال پول نرود چرا که اگر رفت، سپاهی نیست؛ به دنبال پست و مقام و پول و ثروت نباشید بلکه تنها در پی یک ارتش الهی باشید، من در این فرصت کم هرچه درباره سپاه و هفته دفاع مقدس بگویم باز هم کم است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور درباره اجرای قانون عفاف و حجاب اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور در هفته گذشته مطلبی را فرمودند؛ مطلبی که ما همواره تاکید داشتیم و می‌گفتیم قانون عفاف و حجاب که در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده در حال خاک خوردن است حتی به رئیس‌جمهور گذشته هم گفتیم، اما کسی گوش نکرد، اما حالا این آقا در جلسه اعلام کرد که این قانون باید بدون افراط و تفریط اجرا شود و ما هم می‌گوییم احسنت، دست شما درد نکند، اما پیگیری کنید و این بحث‌ها صرفا حرف نباشد و مامورینی بگذارید که این مسائل را پیگیری کنند تا بدانند در کجا این مسائل پیگیری می‌شود و کجا کم‌کاری صورت گرفته است.

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: شاید بیش از 10 مرتبه من این مساله را گفته‌ام اما امروز برای بار یازدهم باز هم تکرار می‌کنم و می‌گویم ای برادر محترم! از کجا می‌خواهید شروع کنید؟

وی افزود: نقطه شروع به نظر من باید از جیره‌خواران و حقوق‌بگیران دولت باشد، چرا که آن فردی که سر برج از شما حقوق می‌گیرد، ناچار است که بخشنامه دولت را اجرا کند و لذا این افراد را در ادارات ملزم کنید که حجاب اسلامی را رعایت کند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: اجرای قانون در کوچه و بازار مشکل و سخت است، ولی ممکن است و محال نیست در کنار دریا مشکل است اما محال نیست، اجرای قانون در ادارات، بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها آسان است چرا یک دختر دانشجو که می‌خواهد در دانشگاه درس بخواند و بعدا پستی بگیرد، باید بدحجاب باشد؟ خیلی‌ها به من گفتند که دخترانی با حجاب و چادر به دانشگاه می‌روند، اما در آنجا خراب می‌شوند و چادرشان را از سرشان برمی‌دارند. چرا باید وضعیت اینگونه باشد در حالی که دانشگاه باید مرکز اجرای اینگونه قوانین باشد.

آیت‌الله جنتی ادامه داد: در دانشگاه‌ها دانشجویان نمره می‌خواهند و هرچیزی به آنها بگوییم برای گرفتن نمره گوش می‌دهند، لذا باید به آنها بگویید ای خانم دانشجو! اگر می‌خواهید به دانشگاه بیایید، ما در دم دانشگاه مامور گذاشته‌ایم و اگر حجاب بدی داشتی شما را راه نمی‌دهند و اگر احیانا شما راه دادند و به داخل دانشگاه آمدید، بدان که در نمره و انضباط شما اثر می‌گذارد  مسلم است که این افراد به قانون تمکین خواهند کرد، چرا که خرج و زحمتی برایشان ندارد بلکه تنها یک پوشش و حجاب اسلامی می‌خواهد و حتما این کار را انجام خواهند داد.

امام جمعه موقت تهران همچنین در ادامه به اتفاقات سوریه اشاره کرد و گفت: سوريه وضهيت مناسبي ندارد و اين مسئله مطمئننا براي آمريکا عواقب بدي خواهد داشت.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه در این دوره متاسفانه به عده‌ای به نام القاعده دچار شده‌ایم، گفت: کار این گروه خون خوردن است و هدفی ندارند تنها می‌گویند هر کسی که باشد بکشید و منفجر کنید و هیچ فرقی برایشان ندارد این اتفاق در سوریه و عراق تکرار شده است.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها در قضیه سوریه از طرفی دلشان می‌خواهد حمله‌ای انجام دهند و قدرتی از خود نشان دهند و از طرفی می‌دانند این حمله برایشان گران تمام می‌شود بسیاری از حکومت‌ها و مردم دنیا و سوریه با حمله نظامی مخالف هستند و لذا آمریکایی‌ها همین‌طور مانده‌اند که چه کار کنند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: اگر عقلی در کار باشد، آمریکایی‌ها باید از خر شیطان پیاده شوند و مسائل را در مذاکرات سیاسی حل کنند، نه خودشان را ذلیل کنند و از چشم مردم بیاندازند و نه مردم سوریه را ناراحت کنند لذا امیدواریم خداوند به حق محمد و آل محمد عقلی به آنها بدهد و عقلی هم به ما بدهد امیدواریم خداوند هم به مردم عزیز سوریه صبر بدهد و پیروزی نهایی را نصیب مردم عزیز سوریه کند همچنین مردم عراق را از شر انفجارها و کشتارها نجات دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نماز ، جمعه ، دفاع ، مقدس ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۲
خواهشا یکی جلوی این بد حجابی لجام گسیخته را بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۵۷ ۲۹ شهريور ۱۳۹۲
حجاب کامل زمینه فعالیت سالم و امنیت روانی را در جامعه فراهم می کند
آخرین اخبار