"جاوید" حجم زیاد کارهای نازل و پایین را علت به چشم نیامدن کارهای ارزشی بیان کرد.

"هوشنگ جاوید"، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت کنونی شعر و ادب عنوان کرد: فعلا که وضعیت هنر همچنین شعر و ادب رضایت بخش نبود و آثار فاخری به آن شکل در چند ساله اخیر به چشم نمی خورد مطالبات هنرمندان از مسائل مختلف باقی مانده است.

وی افزود: بحث جریان سازی برای هنر خیلی مهم بوده و جریان سازی به دلیل نداشتن انگیزه هنرمند صورت نگرفته این جریان سازی نه تنها در شعر و ادب بلکه در سینما نیز دچار افول بوده این افول چگونه بهبود خواهد یافت.

وی در خصوص راهکارهای بهبود آن تصریح کرد: یکی از مسائل مهم بحث نظارت ممیزی بوده و با این شیوه نظارت اصلا نمی توان آثار فاخری به وجود آورد. یک استاد هنرمند برای جامعه کار انجام داده یک سانی که شاگرد وی محسوب نشده درباره اثر وی نظر داده و سبب ایجاد دلسردی در بزرگان می شود.

وی خاطرنشان کرد: بزرگان کنار کشیده و حجم کارهای نازل و پایین آنقدر زیاد شده که کارهای ارزشی به چشم نمی آید پدید آمدن فرم های ناشایست که در مورد بیان ناتوان بوده همه را حیران مسائل مختلف کردم که چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی بیان کرد: برنامه ریزی هنر درسطح خرد و کلان وجود نداشته و برنامه ریزی ارتقا هنر از رسانه تا مسائل مختلف تولید و نشر وجود نداشته و به دلیل نبودن برنامه ریزی مسئولان به وضعیت موجود آن رضایت داده اند. /ص

برچسب ها: ادبیات ، کتاب ، نویسنده ، نوشتار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار