مديركل ميراث فرهنگي، صنايع‎دستي و گردشگري استان تهران گفت: يكي از آثار ارزشمند شهر دماوند، مسجد جامع اين شهر است كه در قرن هاي سه، چهار و ۱۷۰ سال پيش به علت زلزله تخريب و مرمت شد و امروز نيز با همت سازمان، شبستان بخش زيرزمين آن مورد بازسازي قرار گرفته كه براي حفظ اين مكان نيز نيازمند بودجه است.

مسعود نصرتي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن به ديگر آثار تاريخي اين شهر اشاره كرد و گفت: برج يادمان شبلي از برج هاي تاريخي كشور در دماوند است كه به دليل بي توجهي مورد تخريب قرار گرفته و نيازمند مرمت است.

نصرتي ادامه داد: اين بنا يكي از برج هاي فاخر در بخش آثار تاريخي كشور است كه به دليل نوع ساخت آن، ضد زلزله بود ولي با ساخت و بهسازي هايي كه در اطراف بنا شد، اين آثار تاريخي در حال تخريب شدن است.

اين مسوول به ايجاد پايگاه تاريخي شهر و كوه دماوند اشاره كرد و گفت: اين پايگاه با توجه به نوع پتانسيل هاي دماوند لازم و ضروري است كه مكان آن در كنار برج شبلي مشخص شده كه با اعتبار ۵۰۰ ميليون ريالي براي تجهيز آن، در آينده اي نزديك آماده مي شود.

وي در ادامه به فراهم سازي زيرساخت هاي لازم در بخش گردشگري دماوند اشاره و اظهار كرد: توجه به زيرساخت هاي گردشگري با حفظ ميراث فرهنگي شهر محقق مي شود و از سوي ديگر حمايت از سرمايه گذاران بخش خصوصي مي تواند در حفظ اين مهم موثر باشد.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايعدستي و گردشگري استان تهران حمايت از سرمايه گذاران بخش خصوصي در ساخت هتل و اقامتگاه براي حفظ بيشتر گردشگر و توريست را در اين شهر ضروري دانست./س


برچسب ها: پایگاه ، تاریخی ، دماوند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.