متاسفانه معناي شعارزدگي را ندانستند و مرا متهم به شعار مي‌كنند.

 "بنيامين سربندي" نويسنده سريال "نوشدارو" با اشاره به ايده اوليه كار و شهداي جهاد خراسان در گفتگو با خبرنگار حوزه راديو تلويزيون باشگاه خبرنگاران؛گفت: ايده اول كار از "جواد اردكاني" بود. او تحقيقات بسياري را در خصوص شهداي جهاد خراسان داشتند و خط اصلي داستان را بر تفكر جهادي پايه‌ريزي كردند.
 


وي افزود: اگر جنگ با كمترين امكانات مديريت شد، بچه‌هاي جنگ با فرمول جهاد كار خود را آغاز كردند.
 
سربندي با اشاره به شخصيت‌هاي اصلي داستان اظهار داشت: ماجراي "نوشدارو"، رفاقت و صميميت دو دوست را در قبل و بعد از انقلاب دنبال مي‌كند كه يكي از آن‌ها در دوران جنگ شهيد مي‌شود و ديگري همچنان با تفكر جهادي كار خود را ادامه مي‌دهد.





اين نويسنده بااشاره به باورپذيري شخصيت‌ها افزود: سعي كرديم همه ابعاد شخصيتي بچه‌هاي جهاد و داستان زندگي آن‌ها را به صورت باورپذيري به تصوير درآوريم و اگر راجع به شهيدي صحبت مي‌كنيم فقط ابعاد آسماني او را نشان ندهيم.

سربندي ادامه داد: جهاد در جبهه و نيز ديگر مراحل زندگي جهادگران هميشه وجود داشته و هميشه همه چيز آسماني نبوده است.





اين نويسنده با اشاره به يكي از خاطرات خود درباره يك جهادگر، تصريح كرد: به ياد مي‌آورم فردي از انگلستان آمد و به جبهه رفت و به او گفتم كه قرار است چه چيزي را به تو دهند، گفت هر چيزي را كه به ديگران داند. اين نشان مي‌دهد كه خيلي از اتفاقات به اعتقادات و ايمان افراد برمي‌گردد.
 
وي افزود: متاسفانه ما را محكوم به شعار مي‌كنند و من مفهوم آن را نمي دانم. سعي شده در هر اثري واقعيت‌ها را به تصوير كشيم و بيان كلمه شعاري يا شعارزدگي برايم بي‌معنا است.

 
سربندي در خصوص نسل جوان وجنگ تصريح كرد: معتقدم در هر دوره و نسلي همه ابعاد افراد آن جامعه به خصوص نسل جوان بايد رشد كند كه اين اتفاق براي نسل فعلي نيفتاده است.
 
*** راه‌حل‌هايمان را فراموش كرديم
 
وي در خصوص هدف او و "جواد اردكاني" از نگارش "نوشدارو" اظهار داشت: بايد ارق ملي در كار تقويت مي‌شد، چون در زمان جنگ راه‌حل‌هايي وجود داشت كه زندگي مردم را به خوبي اداره مي‌كرد.
 
سربندي ادامه داد: جنگ به ظاهر تمام شده ولي به دليل تحريم‌ها به عقيده من همچنان بايد جهاد ادامه داشته باشد.

 
وي تصريح كرد: بايد در سايه جهاد و خداوند با نظام سرمايه‌داري مبارزه كنيم كه متسفانه عده‌اي همراه با سرمايه‌داري از خدا دور شده و فقط به سود و منفعت شخصي خود فكر مي‌كنند.
 
نويسنده "نوشدارو" خاطر نشان كرد: اميدوارم توانسته باشيم بخشي از حرفهايمان را زده باشيم تا كي نسل امروز را به سوي تفكر جهادي سوق دهيم./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.