دو پسر شرور که با طعمه گذاشتن دختر شیشه ای از پسران جوان زورگیری می کردند ، پس از دستگیری به آزار و اذیت طعمه های خود اعتراف کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، ساعت هشت صبح 16 شهریور امسال مردی با مراجعه به گشت کلانتري 132 نبرد عنوان کرد : شب گذشته از سوی يکي از اراذل و اوباش منطقه به نام "ابوالفضل . ش" 30 ساله مورد زورگيري قرار گرفتم. اين شخص به زور و با کمک فرد ديگري مرا به خانه اش در منطقه خاوران – خيابان کاشي برده و درآنجا علاوه بر سرقت مبلغ 150 هزار تومان وجه نقد و دو عدد گوشي تلفن همراهم ، با تهديد چاقو مرا مورد آزار و اذيت قرار داده اند. 

مأموران کلانتري 132 به خيابان کاشي مراجعه و با راهنمايي شاکي اقدام به دستگيري سرنشين يک دستگاه موتورسيکلت به نام "حميدرضا " 32 ساله کردند که بر اساس اظهارات شاکي ، وي در زورگيري اموالش از سوی "ابوالفضل . ش" حضور داشته است. با دستگيري حميدرضا ، وي منکر هرگونه سرقت و زورگيري شد اما در ادامه تحقيقات مشخص شد که ابوالفضل پسردايي و در عين حال برادرزن حميدرضا مي باشد که چندي پيش ، شاکي ديگري به اتهام سرقت موتورسيکلت به شيوه زورگيری اقدام به طرح شکايت از هر دو نفر آنها کرده است .

صاحب موتورسيکلت پس از اطلاع از دستگيري حميدرضا، با شکایتی از دادسراي ناحيه 14 تهران به کلانتري 132 نبرد مراجعه و با شناسايي متهم در اظهاراتش به مأموران گفت : " متهم و ابوالفضل در خيابان خاوران – سه راه افسريه به شيوه زورگيري و همراه با ضرب و شتم اقدام به گرفتن موتورسيکلت و سرقت گوشي تلفن همراه و مبلغ 50 هزار تومان وجه نقد همراهم کردند .

در پي چندين فقره شکايت از سوي افراد مختلف مبني بر زورگيري و آزار و اذيت توسط مجرم سابقه دار منطقه به نام "ابوالفضل . ش" و با توجه به تحت تعقيب قرار داشتن وي از سوي پليس آگاهي ، مأموران کلانتري 132 ساعت 20 و 30 دقیقه 18 شهریور هنگام گشت زني در محدوده خيابان کاشي موفق به شناسايي ابوالفضل شدند. "ابوالفضل . ش" که از اراذل و اوباش منطقه و داراي هشت سابقه شرارت و زورگيري است به محض مشاهده مأموران اقدام به فرار کرده و حتي قصد داشت تا با استفاده از افشانه اشک آور متواري شود که با هوشياري مأموران دستگير و به کلانتري منتقل شد .

پرونده مقدماتي با موضوع "مشارکت در آدم ربايي و سرقت مسلحانه با سلاح سرد مقرون به آزار" تشکيل و برای انجام تحقيقات تکميلي در اختيار اداره شانزدهم قرار گرفت و پس از تکميل تحقيقات ، پرونده در مورخه 21 شهریور و برای ادامه تحقيقات در خصوص "زورگيري با سلاح سرد" در اختيار اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .

با آغاز رسيدگي به پرونده در اداره پنجم آگاهي ، کارآگاهان اطلاع پيدا کردند که متهمان با همدستي دختر جواني به نام "روناک" 22 ساله و به شيوه طعمه قرار دادن وي ، ابتدا اقدام به فريب شکات و مالباختگان عمدتا جوان کرده و در ادامه با تهديد سلاح سرد اقدام به زورگيري از آنها کرده اند .

با شناسايي "روناک" به عنوان سومين متهم پرونده ، محل تردد وي در بوستان اميد شناسايي و او نيز 24 شهریور دستگير و به اداره پنجم آگاهي منتقل شد. در ادامه تحقيقات مشخص شد که روناک به بهانه ضعف جسمی و نياز به دارو ، از افراد جوان درخواست کمک مي کرده تا او را به داروخانه برسانند و در همين زمان ، همدستان وي اقدام به زورگيري از شکات و مالباختگان مي کردند .

با دستگيري "روناک" و بررسي سوابق وي مشخص شد که وي بارها به اتهام ارتکاب جرايم مختلف از قبيل موادمخدر ، سرقت ، شرارت ، زورگيري و درگيري دستگير و حتي سه بار نيز در دفعات مختلف دستگيري مورد اصابت گلوله مأموران قرار گرفته و داراي هفت سال گذران دوران حبس در ندامتگاه هاي مختلف کشور مي باشد .

سرهنگ کارآگاه علي غياثوند معاون مبارزه با سرقتهاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به اعتياد هر سه متهم پرونده به مصرف موادمخدر از نوع شيشه ، با اعلام اين خبر گفت : با دستگيري هر سه متهم و شناسايي تعدادي از شکات و مالباختگان که به شيوه و شگردهاي مختلف مورد زورگيري و سرقت اموال قرار گرفته بودند ، قرار قانوني براي هر سه متهم صادر و متهمان جهت انجام تحقيقات و شناسايي ديگر جرايم ارتکابي و شکات در اختيار اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته اند. به همین خاطر از تمامی شکات و مالباختگان احتمالي که بدين شيوه و شگرد به ويژه در منطقه خاوران مورد سرقت ، زورگيري ، تهديد ، ضرب و جرح و آزار و اذيت و ... قرار گرفته اند دعوت مي شود تا برای شناسايي متهمان و طرح شکايات خود به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي – پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه کنند .

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار