"دوئل" اولین فیلم ایرانی بود که مجهز به سیستم صدای دالبی شد و ما برای اولین بار توانستیم با صدا و تصویری شفاف، به قلب دوران دفاع مقدس برویم.

به گزارش گروه ويژه‌نامه دفاع مقدس باشگاه خبرنگاران، سینمای دفاع مقدس ثبت کننده یادگارهای تلخ و شیرین سال‌های جنگ است ، در10 یادداشت سعی داریم تصاویری خاطره‌انگیز از سینمای دفاع مقدس را برای شما مرور کنیم.
 
سینمای دفاع مقدس در سال‌های دور یکی از مهمترین عرصه‌های کشف استعداد نیروهای تازه نفسی بود که بیشتر آنها پس از پیروزی انقلاب اسلامی وارد سینما شده و حتی تجربه مستندسازی و تصویربرداری در جبهه‌ها را داشتند، این نسل خاطره‌ها و تجربه‌هایشان از جبهه‌ها را بر پرده سینما حک کردند و برای نسل‌های دیگر به جای گذاشتند.
 
یادداشت دهم: "دوئل"

 "دوئل" داستان مردی به نام "زینال" (پژمان بازغی)  را روایت می‌کند که ناخواسته درگیر جابجایی یکduel گاوصندوق فوق‌العاده مهم سیاسی قرار می‌گیرد اما در جریان جابجایی گاو صندوق، بهترین دوستش یحیی کشته می‌شود و خود او نیز توسط عراقی‌ها به گروگان گرفته می‌شود.

 زینال بعد از 20 سال به شهرش بر می‌گردد اما با برخورد سرد نزدیکانش روبرو می‌شود که او را مسبب مرگ یحیی می‌دانند و...

این فیلم پر هزینه‌ترین فیلم جنگی تاریخ ایران است؛ کیفیت جلوه‌های ویژه در میان تمام آثار دفاع مقدس در جایگاه ممتازی قرار می‌گیرد، "دوئل" اولین فیلم ایرانی بود که مجهز به سیستم صدای دالبی شد و ما برای اولین بار توانستیم با صدا و تصویری شفاف، به قلب دوران دفاع مقدس برویم.


دوئل، فیلمنامه‌ای به شدّت قصه‌گو و کلاسیک دارد، که تا انتها نیز به همه قواعد قصه‌گویی پایبند می‌ماند و قراری را که از ابتدا با مخاطب گذاشته، به هم نمی‌زند و در کل، با بهره‌گیری بسیار مناسب از گره‌های موجود در داستان، یک قصّه جذّاب را بیان می‌کند ؛ این فیلم، برنده هفت جایزه سیمرغ بلورین، از بیست و دومین جشنواره بین‌المللی فجر شد.




انتهاي پيام/
برچسب ها: دفاع ، مقدس ، فیلم ، دوئل ، دوران ، جلوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار