تک نرخي شدن ارز باعث از بين رفتن فساد اقتصادي و رانت اطلاعاتي مي شود همچنين توليد کنندگان و تجار با پايه پولي مشخص به راحتي سود و حاشيه سود را به دست مي آورند.

ناصر عاشوري قلعه رودخاني عضو کميسيون اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران تک نرخي کردن ارز گفت: چند نرخي بودن ارز  و کالا يکي از دلايل ايجاد رانت در اقتصاد است و دلالان به واسطه چند نرخي بودن مي توانند به راحتي حقوق ديگران را ضايع کرده و در نهايت به ضرر مصرف کننده نهايي تمام مي شود.

وي در ادامه بيان کرد: اين چند نرخي بودن سبب تشکيل پرونده هاي مختلف حقوقي، تعزيراتي، کيفري و اختلاس مي شود که در نهايت تشويش اذهان عمومي و التهاب بازار را به دنبال دارد.

نماينده مردم فومن و شفت در ادامه اظهار داشت: با تک نرخي شدن ارز و جلوگيري از رانت خواري و خريد و فروش اطلاعات، توليد کنندگان و تجار و بازرگانان بر اساس پايه پول مشخص مي توانند سود و حاشيه سود خود را حساب کنند و رقابتي منطقي  معقول بين آن ها ايجاد مي شود که هر کس بنابر تلاش خود سود کسب مي کند.

عاشوري قلعه رودخاني در پايان اذعان داشت: با تک نرخي شدن ارز در مدت کوتاهي توليد با شک مواجه مي شود که به طور قطع اين دوران به زودي مي گذرد و ثبات در اقتصاد و حرکت به جلو آغاز مي شود.
برچسب ها: ارز ، تک نرخی ، فساد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار