سوسنگرد در تاريخ 6 مهر 1359 به اشغال ارتش عراق درآمد، سه روز بعد رزمندگان سپاه اهواز با حمايت نيروهايي از لشگر 92 ارتش، سوسنگرد را آزاد كردند

به گزارش گروه ویژه نامه دفاع مقدس باشگاه خبرنگاران؛ "سوسنگرد" در تاريخ 6 مهر 1359 به اشغال ارتش عراق درآمد، سه روز بعد رزمندگان سپاه اهواز با حمايت نيروهايي از لشگر 92 ارتش، سوسنگرد را آزاد كردند و عناصر خائن (موسوم به جبهه‌التحرير) كه در جريان سقوط شهر و طي دوره اشغال، عراق را ياري مي‌كردند دستگير و اعدام شدند.





 
در تاريخ 24 آبان 1359 يگان‌هاي عراقي بار ديگر سوسنگرد را از سه طرف محاصره كردند و روز بعد وارد شهر شدند لكن نيروهاي سپاه و ژاندارمري كه داوطلبانه در سوسنگرد باقي مانده بودند، با مقاومت خود از سقوط شهر جلوگيري كردند.
 
همزمان با مقاومت نيروها در داخل سوسنگرد، در اهواز براي شكستن محاصره شهر طرح‌ريزي مي‌شد پس از دو روز مقاومت سرانجام در تاريخ 26 آبان 1359 با اجراي عملياتي از نيروي شهر، با مشاركت سپاه، ارتش و ستاد جنگ‌هاي نامنظم ابتدا محاصره جنوب شرقي شهر شكسته شد سپس رزمندگان به شهر وارد شدند و با كمك نيروهاي محاصره شده در آن، اشغالگران را از شهر بيرون راندند و تا پشت ديوارهاي غربي شهر آن‌ها را تعقيب كردند. اين عمليات در تقويت اعتماد به نفس نيروي خودي بسيار موثر بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: سوسنگرد ، محاصره ، شکست ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار