"حسين عليزاده" در نشست كنسرت گروه "هم‌آوايان" گفت: گلچيني از ادبيات و موسيقي ايران در اين كنسرت روي صحنه مي‌رود.

به گزارش خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست خبري كنسرت "حسين عليزاده" و گروه "هم‌آوايان" در موزه موسيقي ايران، "حسين عليزاده" (نوازنده برجسته تار و سه‌تار كشورمان) در اين نشست گفت: در اين كنسرت، قطعه‌ها را در دو بخش اجرا مي‌كنيم و تدارك چنين برنامه‌اي در واقع به سال گذشته كه ما سراسر ايران را گشتيم مربوط مي‌شود. 

وي افزود: سال گذشته در هر شهري كه قدم مي‌گذاشتيم، احساس آشنايي ديرينهاي با آن شهر و اهالي آنها داشتيم و آخرين اجراي ما سال گذشته در تبريز بود كه به دليل استقبال گرم مخاطبان، اين انگيزه در من ايجاد شد كه با گروه "هم‌آوايان" كنسرت‌هاي متفاوتي را برگزار كنيم. 

"عليزاده" تصريح كرد: در قسمت اول اين كنسرت، موسيقي آذربايجاني را اجرا مي‌كنيم كه نكته حائز اهميت در اين روند اين است كه هيچكدام از اعضاي گروه آذري نيستند و "محمد معتمدي" نيز براي نخستين بار به زبان آذري مي‌خواند. 

وي اظهار داشت: علاوه بر "محمد معتمدي"، سه خواننده ديگر نيز در اين كنسرت حضور دارند و مهمترين دليلي كه "معتمدي" را براي اين كنسرت انتخاب كردم، حس آزادي بود كه در او وجود دارد. 

وي با اشاره به بخش دوم اين اجرا، توضيح داد قسمت دوم اين كنسرت گلچيني از ادبيات و موسيقي ايران‌زمين است و شامل اشعار كلاسيك و نو است. 

"عليزاده" افزود: در اين بخش از شعرهاي "مولانا"، ‌"سلمان ساوجي"، "نيما يوشيج" و "شهريار" استفاده مي‌شود. 

وي اظهار داشت: در همه نقاط دنيا، هنر بدون زن معني نداشته است و اميدوارم همانطور كه در همه نقاط دنيا ديده‌ايم، روزي در ايران هم شاهد باشم كه در زمينه‌ي موسيقي تفكيك جنسيتي صورت نگيرد. 

"كيوان فرزين"(مدير برگزاري كنسرت‌هاي شهرستان حسين عليزاده) در اين نشست گفت: پس از اجراي تهران، گروه "هم‌آوايان" و "حسين عليزاده" 18 و 19 مهر در شيراز، 22 مهر در آمل، 26 مهر در كرمانشاه، 27 و 28 مهر در رشت و دوم و سوم آبان در تبريز روي صحنه مي‌روند. 

"محمد معتمدي"(خواننده گروه "هم‌آوايان") در اين نشست اظهار داشت: از جمله دلايل اصلي‌ام براي حضور در اين كنسرت مي‌توانم به همكاري‌ام به شكلي جديد با استاد "عليزاده"، تجربه جديدم با گروه "هم‌آوايان" و در نهايت ايجاد حسي مشترك به منظور همدلي و همراهي بين تمامي هموطنانم در ايران، اشاره كنم. 

گفتني است؛ كنسرت بزرگ "حسين عليزاده" و گروه "هم‌آوايان"، 11 و 12 مهر در 4 نوبت و در ساعت‌هاي 18 و 21:30 در برج ميلاد برگزار مي‌شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار