انيميشن "قصه‌هاي خوب براي بچه‌هاي خوب" كاري از مركز فرهنگي هنري صبا به بخش بين‌المللي رشد جشنواره كودك اصفهان راه يافت.

"مجيد محمدي" كارگردان، در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، در خصوص انيميشن "قصه‌هاي خوب براي بچه‌هاي خوب" گفت: انيميشن "قصه‌هاي خوب براي بچه‌هاي خوب" با تكنيك سه بعدي در 26 قسمت براي گروه سني كودك و نوجوان توسط مركز فرهنگي هنري صبا تهيه شده است. 

وي در خصوص داستان اين انيميشن بيان كرد: قصه‌هاي اين انيميشن برداشتي آزاد از كتاب "قصه‌هاي خوب بري بچه‌هاي خوب" نوشته "آذر يزدي" است. 

محمدي افزود: اين كتاب خود براساس كتابهاي مثنوي معنوي، كليله و دمنه و گلستان، توسط نويسنده كتاب جمع‌آوري شده و در واقع اصل داستان‌ها به كتاب‌هاي كهن پارسي برمي‌گردد كه توسط بزرگاني چون سعدي، مولانا و ... نوشته شده است. 

وي ادامه داد: انيميشن "قصه‌هاي خوب براي بچه‌هاي خوب" با اين داستان‌ها بسيار متفاوت است و تنها با يك برداشت آزاد تبديل به فيلمنامه شده است. 

"محمدي" در خصوص توليد اين اثر عنوان كرد: توليد اين انيميشن از سال 88 تا 91 به طول انجاميده و تاكنون حدود 13 قسمت آن از شبكه‌هاي پويا و دو سيما پخش شده است. 

وي در خصوص ويژگي‌هاي اين انيميشن اظهار داشت: فيلم‌نامه و داستان‌ها بسيار روان است و داستان آن با بهره‌گيري از طنز نكته‌ي كليدي را به صورت روان به مخاطب ارائه مي‌دهد،‌ همچنين گرافيك و تكنيك ويژه‌اي در اين انيميشن استفاده شده است. 
 
"محمدي" در خصوص موسيقي اين انيميشن تصريح كرد: در اين انيميشن سعي شده موسيقي آن رنگ و لعابي از كارها و سازهاي ايراني داشته باشد تا بيننده متوجه مضمون ايراني اثر شود و حسن ايراني بودن براي مخاطب تداعي گردد. 

گفتني است؛ "محمد جلاليان برومند" نويسنده، "احمد كاظميان" صداگذار، "مجيد محمدي" سورپرايز و كارگردان، "ابراهيم كريمي" سرپرست انيماتور، "مجتبي شايسته" و "عليرضا رشيدي" طراح، "حميدرضا حسن لو" سرپرست مراحل سه‌بعدي، "عليرضا رضايي مدير توليد، "مركز فرهنگي هنري صبا" تهيه‌كننده از عوامل اين انيميشن هستند. 

شايان ذكر است؛‌ اين انيميشن به بخش بين‌المللي رشد جشنواره كودك اصفهان راه يافته است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار