کارگاه بین المللی استفاده از فناوریهای نوین در بازسازی بناهای تاریخی با حضور استادان معماری و میراث فرهنگی ایران و دانشجویان و کارشناسانی از دانشگاه اسپینزای رم ایتالیا در سمنان برگزار شد

 به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان 
حسن اثانلو عضو هیات علمی دانشگاه ساپینزا  و عضو هیات علمی موسسه آموزش عالی شیخ علاء الدوله سمنانی گفت: کاروان سرای ده نمک ، لاسجرد ، آهوان ، قوشه و میان دشت کاروان سرا هایی هستند که که در این کارگاه آموزشی هشت روزه بررسی شدند .
حسن اثانلو افزود :در این کارگاه هر کاروان سرا را با بافت تاریخی اطرافش بررسی کردیم و بر حسب بافت تاریخی و بستر فرهنگی کاربری جدید به کاروان سرا ها دادیم . این کارگاه آموزشی با حضور استادان مطرح معماری ایتالیا ، حدود 20 دانشجوی دانشگاه ساپینزا و دانشجویان و اساتید دانشگاه سمنان و مرکز آموزش عالی شیخ علاء الدوله سمنانی و کارشناسان میراث فرهنگی برگزار شد .
جرجیو دی جرجیو پروفسور دانشگاه ساپینزا و رئیس روابط بین الملل دانشگاه ساپینزا گفت : سطح علمی کسانی که در این کارگاه شرکت کردند خیلی عالی بود و اگر به نتیجه رسیدیم مدیون دانشجویان و کارشناسان ایرانی هستیم چون از نظر اطلاعات خیلی قوی بودند .
 یک هزار اثر تاریخی در استان سمنان شناسایی شده که از این تعداد 800 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است .موسسه آموزش عالی شیخ علاالدوله سمنانی گرمسار نیز در رشته معماری با دانشگاههای اسپینزا رم و پلی تکنیک میلان ایتالیا همکاری دارد/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.