حزب سلفی نور مصر خروج نماینده اش از کمیته پنجاه نفره بازنگری و تدوین قانون اساسی این کشور را تکذیب کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز؛ حزب سلفی نور در مصر خروج خود از کمیته پنجاه نفره اصلاح قانون اساسی را تکذیب کرد. یونس مخیون رئیس این حزب گفت نشستی که هفته آینده برگزار خواهد شد هیچ ربطی به کنار کشیدن از کمیته پنجاه نفره ندارد.

گفتنی است نماینده حزب نور در اعتراض به ماده دوم قانون اساسی، از یکی از کمیته های اصلی کمیته پنجاه نفره خارج شد زیرا خواستار اصلاح آن شده بود تا دین اسلام به جای سایر منابع، به عنوان منبع قانونگذاری در نظر گرفته شود. وی همچنین خواستار تغییر ماده سوم شده بود به گونه ای به جای دو کلمه مسیحیان و یهودیان، عبارت ادیان آسمانی در آن ذکر شود.

این کمیته که یکی از اجزاء اصلی کمیته پنجاه نفر اصلاح و تدوین قانون اساسی است اصلاح و تدوین سه ماده نخست قانون اساسی را به پایان رسانیده است به گونه ای که کلمه مدنی بودن کشور، به ماده نخست اضافه شده است تا مصر به کشوری مدنی دارای حاکمیت تبدیل شود. این در حالی است که ماده دوم که به اصول شریعت اسلامی در قانون اساسی مربوط بود و همچنین ماده سوم که ویژه تعامل با غیرمسلمانان براساس ادیان خود آنها است به همان شکل سابق قانون اساسی تعطیل شده سال 2012 باقی ماندند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار