مدير جهاد كشاورزي شهرستان دماوند گفت: تشكل هاي خصوصي بخش كشاورزي از توانمندي بالايي براي حضور در بازارهاي جهاني برخوردارند.

حميد رضا خليلي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار كرد: درسالهاي گذشته تشكل هاي بسياري در حوزه بخش كشاورزي از جمله تشكل توليد محصول سالم، نظام صنفي، تعاوني باغداران در سطح منطقه تشكيل شده است.

وي افزود: يكي از اهداف تشكيل اين تشكل ها، واگذاري برخي وظايف بخش دولتي به بخش خصوصي است كه تأثيرات بسيار خوبي نيز به همراه داشته است.

خليلي خاطرنشان كرد: اين تشكل در سال ۹۰ در دماوند شكل گرفت و فقط يك سال بعد در سال ۹۱موفق شد نمونه هاي كشوري توليد و عملكرد محصول سيب درختي را معرفي كند.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان دماوند يادآور شد: سال گذشته اين تشكل با حضور در پارك گفت وگو به عرضه و ارائه محصولات خود پرداخت كه سفرا و نمايندگان بسياري از كشورها از غرفه هاي آنان بازديد كردند.

وي تصريح كرد: يكي از موفقيت هاي برگزاري اين قبيل نمايشگاه ها، انگيزه يافتن نمايندگان ساير كشورها براي حضور در منطقه است كه بطور نمونه روز گذشته (دوشنبه) شاهد حضور سفير مالزي و موتورسواران سفيران صلح مالزي در مزارع و باغات دماوند بوديم.

خليلي با اشاره به قيمت حدود چهار برابري محصولات كشاورزي در مالزي در مقايسه با ايران، بيان داشت: در صورت حضور كشاورزان، توليدكنندگان و نماينگان تشكل هاي بخش كشاورزي در نمايشگاه هاي برپا شده در اين كشور و ساير كشورها و معرفي مناسب محصولات، سهم شهرستان دماوند و كشور از صادرات اين محصولات افزايش خواهد يافت.

وي در خاتمه با ابراز خرسندي از توانمندي هاي بالاي تشكل هاي خصوصي بخش كشاورزي، اظهار اميدواري كرد؛ اين تشكل ها بتوانند سهم و نقش واقعي خود را در عرضه محصولات در بازار داخلي و ارتقاي صادرات پيدا كنند./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.