به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، فرهاد احمدي ادامه داد: پالايشگاه جديد شيراز با تجهيزات كاملا ايراني ساخته خواهد شد.
وي افزود: متاسفانه ظرف چند سال گذشته ، راه اندازي پالايشگاه جديد شيراز با مشكلات متعددي روبه رو بود ليكن با هماهنگي هاي انجام شده اين مشكلات به پايان رسيده است.
احمدي بیان کرد: در قالب قراردادي كه با يكي از شركت هاي كشورمالزي منعقد شد ، قرار بود كه ايران در ساخت پالايشگاه كدا در كشور مالزي مشاركت كند و در مقابل آنها نيز در ساخت پالايشگاه شيراز همكاري كنند.
وي ادامه داد: پس از منتفي شدن اين قرارداد ، همه مراحل طراحي، ساخت و راه اندازي پالايشگاه جديد شيراز توسط شركت هاي داخلي انجام مي شود.
مديرعامل شركت مهندسي و ساختمان نفت ايران بيان كرد: در دو سال اخير ۶۳ هزار ۳۰۵ ميليارد تومان طرح توسط اين شركت ساخته شده و هم اكنون نيز ۱۴ طرح با اعتبار ۱۷۸ هزار و ۸۰۰ ميليارد تومان در حال اجرا است.
احمدي همچنين افزود: خوشبختانه ظرف دو سال گذشته ، موفقيت هاي چشمگيري در حوزه نفت و گاز ايران به وجود آمده كه يكي از آنها راه اندازي بزرگترين خط توليد بنزين درخاورميانه است.
اين مقام مسوول گفت: نكته مهم در راه اندازي اين طرح اين بود كه در بحراني ترين شرايط و در نقطه اوج مصرف بنزين ، اين خط راه اندازي شد.
وي، راه اندازي خط لوله هشت اينچ انتقال ميعانات گازي از پالايشگاه گاز فراشبند به پالايشگاه شيراز را يكي از موفقيت هاي بزرگ براي صنعت نفت كشورمان دانست.
طرح ساخت خط لوله هشت اينچ انتقال ميعانات گازي از پالايشگاه گاز فراشبند به پالايشگاه شيراز با ظرفيت ۱۰ هزار بشكه امروز به بهره برداري رسيد./س