برای خلاص شدن از جوش صورت دوران نوجوانی درمان های متعددی وجود دارد که باعث از بین بردن آکنه و جوش های دوران بلوغ می شود.

مجید شهدی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، گفت: در سنین نوجوانی یکی از اختلالات شایع که وجود دارد جوش صورت است که تغییرات هورمونی در هنگام بلوغ، منجر به افزایش فعالیت غددی در پوست می کند.

وی افزود: بیشترین جوش ها معمولا درصورت بروز می کند، اما گاهی در بازو و پشت کمر نیز پدیدار می شود.

وی خاطرنشان کرد: جوش هایی که در دوران بلوغ پدیدار می شوند، با اضافه شدن سن به تدریج از بین می روند،ولی در برخی از افراد هم ممکن است ادامه یابد.

وی عنوان کرد: برخی از عوامل در شدیدشدن جوش صورت بسیار موثر است و بهتر است از دستکاری کردن جوش های صورت، تحریک فیزیکی، فشار دادن و ماساژ مکرر پرهیز کرد.

وی اذعان داشت: افرادی که پوست چرب دارند نباید از لوازم آرایشی استفاده کنند چرا که لوازم آرایشی چرب باعث افزایش جوش های صورت می گردد، لذا بهتر است افرادی که جوش دارند از مواد آرایشی چرب استفاده نکنند.

شهدی در خاتمه گفت: افراد که در پوستشان جوش وجود دارد بهتر است به متخصص پوست مراجعه کنند و تحت نظر پزشک قرار گیرند و از استفاده خودسرانه برخی از داروها اجتناب کنند چرا که این امر موجب تشدید جوش های صورت می شود./ع2

برچسب ها: جوش ، نوجوان ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار